کد خبر: 682877
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
امام جمعه خرم آباد:
امام جمعه خرم آباد با بیان این که امروز در ترویج و تبیین فرهنگ عاشورا مسؤولیت خطیری بر دوش مبلغان است، گفت: وظیفه مبلغ در این ایام الگوسازی و اسوه سازی نهضت عاشورا است.
بهروج:

به گزارش خبرنگار جوان از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمای، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، صبح امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با ‌همکاری تبلیغات اسلامی و اوقاف لرستان در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: روحانیت نگهبان عاشوراست.

وی افزود: نهضت عاشورا به این بالندگی امروز در جامعه، مدیون پیام‌آوران عاشورا و مبلغان عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) نخستین پیام‌رسان عاشورا هستند، بیان داشت: امروز روحانیت وظیفه نگهبانی از نهضت عاشورا را به عهده دارد.

وی با اشاره حضور مردم در مراسم عزادری در ایام محرم، عنوان داشت: امروز زمینه برای تبلیغ فراهم است و مبلغان باید از این فرصت ها استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر این که مبلغان نباید کار مداح را انجام دهند، خاطرنشان کرد: مبلغان مسؤول ارشاد، دین، باور و اخلاق مردم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه وظیفه دیگر مبلغ را الگوسازی و اسوه سازی نهضت عاشورابیان کرد و افزود: اگر در مکتب عاشورا خوب تبلیغ کنیم، نظام الگویی عاشورایی به وجود می‌آوریم.

وی با اشاره به حضور آحاد مردم در ایام محرم، خاطرنشان کرد: عمیق‌ترین و ریشه‌ای‌ترین کاری که مبلغان در ایام محرم می‌توانند انجام دهند این است که بُعد معرفتی عاشورا را که برای مردم معرفی کنند.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر این که مبلغ باید دل ها را متوجه خداوند کند، افزود: این کار مبلغ بزرگ‌ترین ثمره است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه یادآور شد: مبلغ باید توجه داشته باشد که کلام، منبر و حضور او می‌تواند مایه سعادت مردم شود.

وی با بیان این که دشمنان متوجه تأثیرگذاری نهضت عاشورا شده‌اند، افزود:  دشمنان اسلام گفته اند تا زمانی‌ که محرم و بساط عاشورای حسینی فراهم است، نمی‌توانند کاری کنند چرا که شعار حسین بن ابی‌طالب(ع) ظلم ستیزی و نفی سلطه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار