کد خبر: 682804
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری از صادرات بیش از 90 میلیون دلار از استان چهارمحال و بختیاری در شش ماهه اول سال خبر داد.

سید نعیم امامی با اشاره به اهداف برنامه ریزی شده سند توسعه صنعت خارجی استان رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گفت : تا پایان شهریور سال جاری بیش از 85 میلیون دلار صادرات از استان صورت گرفته که نشان از تحقق 94 درصدی برنامه در سال 93 می باشدکه نسبت به سال گذشته 47 درصد این برنامه محقق شده است.

وی عمده کالاهای صادر شده از استان را منسوجات، مصالح ساختمانی ، لوازم خانگی و محصولات کشاورزی بیان کرد و افزود : کالاهای صادر شده به بیش از 12 کشور از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر صادر شده است .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری افزود : فرش دستباف استان زمینه صادرات و تجارت خوبی داشته که متاسفانه در بازارهای جهانی سهمی ندارد.

امامی با اشاره به برگزاری همایش فرش دستباف در استان گفت: این سازمان در نظر دارد اولین همایش بین اللملی فرش دستباف را بمنظور معرفی توانائیهای تولید فرش استان چهارمحال و بختیاریرا در سال آینده برگزار نماید

وی با اشاره به افزایش شش درصدی واردات نسبت به گذشته افزود : معادل 22 میلیون دلار واردات به استان صورت گرفته که این واردات شامل ماشین آلات صنعتی و قطعات لازم بمنظور راه اندازی کارخانجات صنعتی بوده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از صادرکننده های برتر استان خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار