کد خبر: 682568
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
امام جمعه خرم آباد:
امام جمعه خرم آباد با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر راه اصلاح هدایت جامعه است، گفت: برای اصلاح جامعه باید امرمعروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد.
بهروج

به گزارش خبرنگار جوان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته، با تسلیت فرارسیدن ایام محرم، گفت: امام حسین (ع) برای احیای اسلام و زنده کردن احکام نورانی اسلامی قیام کرده است.

وی با تأکید بر این که مجالس عزاداری سیدالشهداء باید با معرفت قرآنی، اسلامی و دینی همراه باشد، بیان داشت: باید مبلغان دینی در این ماه حضوری فعال داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که هدف از قیام و نهضت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: آرمان امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است، در این راستا هفته نخست محرم به این نام نامگذاری شده است.

وی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر راه اصلاح هدایت جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه می‌خواهد اصلاح شود باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه خرم آباد یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن برپایی واجبات الهی مانند نماز، روزه،‌ حج و‌ جهاد است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که ماه محرم ماه ابراز عشق و محبت به وجود مقدس حضرت سیدالشهداء (ع) است، عنوان داشت: امام حسین (ع) زینت آسمان و زمین، امام عزت‌ها، برکت‌ها، شرب‌ها و صاحب علوم و ذخایر الهی است.

وی در ادامه با تأکید بر حفظ شئونات عزاداری امام حسین (ع) در لرستان، یاد آور شد: هر گونه قمه‌زنی برای عزاداری امام حسین (ع) خرافه است و قمه‌زنی موجب وجه خشونت شیعه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: باید نسبت به انجام این گونه خرافات پرهیز شود و دستگاه‌های فرهنگی جلوی رواج آن را بگیرند.

امام جمعه خرم آباد در ادامه با تسلیت رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی رییس مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی دارای ویژگی‌های زیادی از جمله خیرخواهی، دلسوزی، مشی انقلاب، ثبات قدم و ایستادگی در راه حق و ولایت بوده است.

وی با بیان این که ایشان الگوی ثبات قدم بوده است، بیان داشت: آیت الله مهدوی کنی پیش از انقلاب و پس از آن، هرگز در مسیر ولایت و حق دچار تزلزل نشد، با صراحت و شجاعت از مسیر ولایت امام و رهبری دفاع کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار