کد خبر: 680609
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
عامل اصلی اکثر طلاق ها :
رئیس شعبه 45 دادگاه عمومی مشهد با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه همه نوع امکانات برای شروع زندگی در اختیار زوجین قرار می گیرد، گفت: پایین بودن میزان تحمل و زیاده خواهی زوجین عامل اصلی اکثر طلاق هاست.

به گزارش خبرنگار جوان به نقل ازستاد خبری ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت، مهدی آگاه، رئیس شعبه 45 دادگاه عمومی مشهد، بیشترین عامل مراجعه زوج های جوان به دادگاه های خانواده برای موضوع طلاق را زیاده خواهی آن ها عنوان و اظهار کرد: امروزه شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی تجمل گرایی را به صورت گسترده ترویج می کنند و معمولا بانوان هستند که می خواهند زندگی خود را براساس امکانات و تجملات به پیش برند، در حالیکه همسرشان فردی با درآمد معمولی و یا فردی سنتی است که این آزادی عمل را از آن ها می گیرد و پس از مدتی به مشکل برمی خورند.

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات زوجین در خصوص مسایل فرهنگی است، افزود: همه ما به خاطر داریم که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در چندین سال گذشته وضع اقتصادی مردم به خوبی امروز نبود، اما با این وجود یک درصد طلاق های امروزی نیز در آن دوران وجود نداشت چرا که توقعات مردم کم بود و آن ها نسبت به آنچه که داشتند راضی و قانع بودند.

آگاه ادامه داد: متاسفانه امروزه والدین همه نوع امکانات را برای شروع زندگی در اختیار فرزندانشان قرار می دهند و آن ها نیز از ابتدا به راحت طلبی عادت می کنند و تحمل سختی و مشکلات را نخواهند داشت.

وی با اشاره به مشاوره ی قبل از ازدواج که زوجین برای طلاق مجبور هستند این جلسات مشاوره ای را بگذرانند، ابراز کرد: از بین مراجعان دادگاه ها برای طلاق، بعد از تشکیل جلسه مشاوره ممکن است 10 درصد آن ها از طلاق منصرف شوند اما چون نصیحت در این مقطع زمانی برای آن ها سازگار نیست بیشتر آن ها بعد از مدتی دوباره برای مسئله طلاق به دادگاه های خانواده مراجعه می کنند.

رئیس شعبه 45 دادگاه عمومی مشهد با بیان اینکه مشاوره قبل از ازدواج به جوانان در ازدواج آگاهانه کمک می کند، گفت: مشاوره قبل از ازدواج جوانان را نسبت به بسیاری از مسایل هشیار می کند و این مشاوره باعث می شود جوانان همسر مناسب خود را انتخاب کنند. این مشورت گرفتن نیز همیشه به ازدواج منجر نمی شود و به همین دلیل اگر فرهنگ مشاوره قبل از ازادواج در میان مردم رواج یابد شاهد کاهش آمار طلاق خواهیم بود.

وی مسایل مذهبی و میزان اعتقادات مذهبی را در ازدواج امری موثر دانست و بیان کرد: اگر کسی از خداوند ترسید در مقابل به همسرش نیز خیانت نخواهد کرد اما کسی که از خداوند نترسد اصل عمل خود را نامناسب نمی داند و از قانون هم نمی ترسد و راهی برای فرار خود از قانون خواهد یافت.

آگاه دخالت اطرافیان زوجین را در مسئله طلاق بسیار موثر دانست و عنوان کرد: در بسیاری از طلاق ها اختلافات بین دختر و پسر به قدری جدی نشده است که اختلاف آن ها منجر به طلاق شود اما والدین هستند که به مشکلات آن ها دامن می زنند و همانطور که والدین در ابتدا باعث ازدواج آن ها شدند امروز هم باعث جدایی آن ها می شوند.

گفتنی است؛ ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فرهنگسرای خانواده و موسسه فرهنگی شکوه زندگی، 24 مهرماه با حضور 5 هزار زوج خوشبخت در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار