کد خبر: 679511
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
مدیر کل اوقاف لرستان:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به جمعیت استان لرستان، گفت: گفت: این استان نیازمند سه هزار مسجد دیگر است.
فاطمه ملکی


به گزارش خبرنگار جوان در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه، با اشاره به جمعیت استان لرستان، گفت: در بسیاری از مناطق با وجود جمعیت زیاد مسجد وجود ندارد.

وی با بیان این که دو هزار و 300 مسجد شهری و روستایی در استان لرستان فعال هستند، افزود: اسین استان نیازمند  سه هزار مسجد دیگر نیز است.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه با اشاره به این که عمران و آبادانی بقاع متبرکه از وظایف اوقاف است، بیان داشت: در سال جاری، 24 پروژه عمرانی در راستای امام زادگان صورت گرفته است.

 وی تصریح کرد: ساخت هتل امام زاده محمد کوهدشت تاکنون رشد خوبی داشته و صحن، رواق و نمای بیرونی امام زاده ابوالوفای کوهدشت نیز به پایان رسیده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه با بیان این که کار عمرانی امام زادگان احمد و محمود نورآباد 90 درصد رشد فیزیکی داشته است، افزود: این امام زادگان تا پایان مهر ماه افتتاح می شوند و امام زاده پیرخلیل در  شهرستان دورود نیز هفته آینده افتتاح می شود.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در راستای این که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند، بیان داشت: اوقاف لرستان از ابتدای سال تاکنو برنامه های متنوع فرهنگی در بقاع متبرکه اجرا کرده است.

وی در ادامه طرح آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی را از جمله برنامه های فرهنگی اوقاف لرستان در اماکن مذهبی بیان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه لرستان، یادآور شد: مردم پایه گذار اصلی آن بودند و با مدیریت صحیح اوقاف، بیش از دو میلیون زائر در امام زادگان در راستای طرح آرامش بهاری در لرستان داشتیم.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه با اشاره به این که در سال گذشته هفت هزار مبلغ بومی و غیر بومی  در لرستان، در مناسبت های گوناگون فعالیت داشتند، عنوان داشت: در سال جاری پیش بینی می شود این تعداد مبلغ به بیش از هزار نفر برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار