کد خبر: 674233
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
یک روانشناس گفت: شرط اولیه ازدواج علاقه داشتن طرفین به یکدیگر است و به اجبار دیگران ازدواج کردن غلط است.

غفار تبریزی روانشناس گفت: در فرهنگ و دین ما یک نظر دیدن طرفین برای ازدواج حلال است زیرا باید از لحاظ فرهنگ، اخلاق، شخصیت،‌ظاهر مورد پسند یکدیگر قرار بگیرند اینها نیمی از بعدهای ازدواج را پر می‌کند که نیمی دیگر بعد از ازدواج خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: عوامل مختلفی برای مجبور کردن فرزندان به ازدواج وجود دارد مانند مسائل مالی تعصبات فامیلی و قومی، فقر فرهنگی اما نباید از این شرایط باعث ازدواج‌های اجباری شود.

این روانشناس اظهار داشت: حتما فقر مالی نمی‌تواند باعث این نوع ازدواج شود چه خانواده‌هایی که از جذب شهر برای مشاوره ازدواج فرزندان را می‌فرستد تا آنها با تفاهم و علاقه‌ با یکدیگر زندگی را شروع کنند.

همین طور چه خانواده‌هایی که ثروتمند هستند و به خاطر مسائل مالی فرزند را مجبور به ازدواج با خانواده‌های ثروتمند دیگری می‌کنند این آزادی انتخاب نیازمند فرهنگ بالا می‌باشد.

غفار تبریزی تصریح کرد: بهتر است خانواده‌ها دخترهای شوهر نکرده خود را ننگ نبینند زیرا ازدواج امری نیست که به سن بستگی داشته باشد بلکه به علاقه و پیدا کردن طرف مقابل طبق  دیدگاهها ارتباطی دارد البته کمال طلبی هم توصیه نمی‌شود و خوب نیست جوانان باید حد این مسئله را بدانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از علت‌های فرار دختران از خانه مسئله ازدواج اجباری می‌باشد بهتر است خانواده‌ها در این مورد آموزش ببینند که بار رسانه‌های گروهی و سریال می‌توان در این مورد فرهنگ‌سازی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار