کد خبر: 673350
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
دکتر سید سعید سعیدی :
سالانه بیش از 25 میلیون زائر برای زیارت بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به مشهد مقدس وارد می‌شوند و مسئولیت ارائه خدمات مناسب درمانی در صورت نیاز، بر عهده مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

به گزارش خبرنگار جوان به نقل از وب دا، دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر افتخار ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران بارگاه منور رضوی، وظیفه ارائه خدمات به بیش از 5 میلیون نفر از ساکنان استان خراسان رضوی را بر عهده دارد که این امر مسئولیت این دانشگاه را نسبت به دیگر دانشگاه‌های سطح کشور دو چندان می‌کند.

گسترش تختهای بیمارستانی، توسعه و بهسازی مراکز درمانی و مجهز شدن به دستگاه‌های پیشرفته پزشکی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان این دانشگاه به منظور ارائه بهترین نوع خدمات به مراجعین بوده است و در حال حاضر این دانشگاه طرح‌های بیمارستانی متعددی را در سطح استان در حال اجرا دارد که پیشرفت 5 تا 65 درصدی دارند.

دکتر بحرینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اذعان بر اینکه در هفت ماه گذشته هیچ طرح عمرانی در واحدهای زیر پوشش دانشگاه آغاز نشده است اظهار می‌دارد: در حال حاضر مسئولان دانشگاه تمام هم‌وغم خود را برای اجرای پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام گذاشته‌اند.

دکتر سید سعید سعیدی مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تفاوت‌های گردشگری در خراسان رضوی با دیگر استان‌های کشور اظهار می‌دارد: به‌طورمعمول افرادی که ازنظر جسمانی سالم و در وضعیت مالی مناسبی هستند به سفر می‌روند اما مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) مأمنی برای گرفتن شفاست و این امر موجب شده نقش و مسئولیت مراکز درمانی مشهد با دیگر شهرهای کشور متفاوت باشد.

با توجه به شرایط خاص مشهد مقدس درزمینهٔ حضور زائران داخلی و خارجی، بیش از دو هزار تخت بستری دیگر باید در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شود که با حمایت‌های دولت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجوز ایجاد یک هزار و 400 تخت صادرشده است که با پیشرفته‌ای فیزیکی متفاوتی در حال اجراست.

بر اساس اعلام مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ساخت یک‌تخت بیمارستانی با تمامی امکانات جانبی 190 میلیون تومان اعتبار نیاز است و این امر تنها با حمایت‌های خاص دولت میسر خواهد شد.

بیمارستان 540 تختخوابی امام رضا (ع) به‌منظور جایگزینی بافت فرسوده این مرکز با ساختاری استاندارد و درخورشان زائران و مجاوران علی ابن موسی‌الرضا (ع) از مهم‌ترین طرح‌هایی است که از سال 88 کار ساخت آن در قالب پروژه‌های ملی آغاز شد و در حال حاضر با پیشرفت 53 درصد تقریباً نیمه‌تمام مانده است.

مهندس علی رحیمی مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه می‌گوید: طرح بیمارستان 540 تختخوابی امام رضا (ع) در مساحت 49 هزار و 800 مترمربع یکی از طرح‌های درمانی کم‌نظیر در سطح کشور است که برای ادامه ساخت آن 85 میلیارد تومان اعتبار دیگر موردنیاز است.

بیمارستان تخصصی کودکان اکبر از دیگر طرح‌های بزرگ دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که به همت خیران در حال ساخت است اما برای تکمیل آن نیاز به 20 میلیارد تومان اعتبار است که این طرح نیز برای تکمیل، با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز نیازمند حمایت‌های دولتی است.

بیمارستان 300 تختخوابی امداد و نجات، دانشکده داروسازی، بیمارستان‌های 32 تختخوابی در صالح‌آباد- باخرز و خلیل آباد، بیمارستان 320 تختخوابی شهید هاشمی نژاد، اورژانس بیمارستان قائم (عج)، بیمارستان 64 تختخوابی فریمان و درمانگاه دبیری بیمارستان قائم (عج) از دیگر طرح‌های در حال اجرای دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که برای تکمیل آن نیازمند به حمایت‌های جدی هیات دولت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

بر اساس مصوبه معاونت اجرایی ریاست جمهوری تنها به طرح‌های عمرانی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد اعتبار اختصاص می‌یابد در حالی که طرح‌های نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشرفت عمرانی کمتری دارند و در صورت اجرایی شدن این مصوبه اعتبار خاصی به این طرح‌ها تعلق نمی‌گیرد.

دکتر بحرینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ممکن است طرح عمرانی در بخش سلامت با پیشرفت فیزیکی 5 درصد وجود داشته باشد اما به دلیل موقعیت مکانی از اهمیت بالایی برخوردار باشد خاطر نشان می‌دارد: گود برداری که برای بیمارستان شهید هاشمی نژاد انجام شده در میان دو ساختمان فرسوده و قدیمی است که در صورت انجام نشدن اقدامات به موقع می‌تواند حوادث غیر قابل جبرانی را به بار بیاورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار