کد خبر: 669113
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گفت: صبر کلید گشایش و ظفر در همه عرصه های مجاهد است و جهاد زمانی به مقصد می‌رسد که آمیخته با صبر باشد.

حجت‌الاسلام و المسلیمن حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان در دومین دوره کنگره اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان گفت: انسان مؤمن زمانی نزد خدای متعال برگزیده می‌شود که مجاهد باشد و جهاد آمیخته با صبر به مقصد می‌رسد زیرا صبر کلید گشایش و ظفر در همه  عرصه‌های مجاهدت است.


وی در ادامه افزود: جهاد در صحنه مجاهد با نفس را جهاد اکبر، و در میدان فرهنگ و تربیت را جهاد کبیر و در عرصه اقتصاد را جهاد صغیر و در صحنه نبرد نظامی را جهاد اصغر می‌نامند.

حجت‌الاسلام و المسلیمن حاج علی اکبری اضافه کرد: این اجلاس در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر تشکیل شده است. و این دو شهید شخصیت‌های تراز در انقلاب اسلامی هستند. همچنین آموزش و پرورش در دوران جمهوری اسلامی با این 2شهید شناخته می‌شوند که جایگاه خواستگاه این دو شهید آموزش و پرورش است و هر دو تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) هستند.


وی با اشاره به این که امور تربیتی، انجمن اسلامی، و تربیت معلم سه یادگاری است که از این 2شهید به یادگار مانده است افزود: امور تربیتی امروز به معنای واقعی کلمه مورد نیاز آموزش و پرورش است. که البته جفاهای بسیاری به این بخش شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی تصریح کرد: آموزش و پرورش در  حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند حکم تربیت فرهیخته و شایسته و متخصص است. که از یک سو باید نگاه‌ تربیتی در همه ارکان آموزش و پرورش سایه بیندازد از سوی دیگر یک متولی توانمند در این میدان حضور داشته باشند.

وی با اشاره به این که در مقطعی از زمان برخی پز مشق دموکراسی در آموزش و پرورش را می‌دادند افزود: همین افراد مشق زیست مؤمنانه و مجاهدانه را در آموزش و پرورش کم فروغ کردند.

حجت‌الاسلام و المسلیمن حاج علی اکبری با بیان این که فعال شدن انجمن‌های اسلامی از نشانه‌های اصلی زنده شدن امور تربیتی در مدارس است گفت: حضور با طراوت تشکل‌ها که در صدر آن انجمن‌های اسلامی قرار دارد می‌تواند امور تربیتی را احیا کند.

وی تربیت معلم را یادگار دیگر شهیدان رجایی و باهنر دانست و اظهار داشت: هنوز هم آموزش و پرورش از برکات تربیت معلم برخوردار می‌شود و اخیرا دانشگاه فرهنگیان نیز راه اندازی شده و آن چه مد نظر ما است تربیت معلم تراز انقلاب  اسلامی است. و آن چه آموزش و پرورش نیاز  دارد تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی است و باید مراقب بود که دانشگاه فرهنگیان عرصه ای برای مدرک بازی و وقت گذرانی عده‌ای تبدیل نشود.

حجت‌الاسلام و المسلیمن حاج علی اکبری با اشاره به این که پیروزی غزه فرصتی برای انجمن‌های اسلامی در عرصه جنگ نرم است گفت:‌در جنگ نرم با دشمن یکی از نقاط اتکای ما تبیین ذات استکبار جهانی است. رژیم صهیونیستی نماینده استکبار در منطقه و دنیا است و برای تقویت روح مجاهدت و سلحشوری در مدارس می‌بایست به کار فکری و تحلیل هنری قوی در قالب نشریه، نمایشگاه زنیم.

وی ادامه داد: انجمن فعال اسلامی انجمنی است که بار خود را برای یک سال فعالیت در مدرسه بسته است و انجمنی موفق است که اعضای فعالی داشته باشد زیرا انجمنی که بدون آمادگی وارد مدرسه شود مدرسه به آن مسلط می‌گردد.

حجت‌الاسلام و المسلیمن حاج علی اکبری با بیان این که توسعه انجمن کمی و کیفی را در دستور کار داریم افزود: انجمن اسلامی را در متن مدارس داریم و برخی علاقه‌مند هستند که انجمن‌ها بیرون از مدارس فعالیت کنند در حالی که مقام معظم رهبری تأکید کردند که انجمن سنگر فکری و انقلابی مدارس است و همواره باید سرزنده و پویا باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار