کد خبر: 668903
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
یک جراح فک و صورت با بیان اینکه تصادفات و حوادث طبیعی از شایعترین علل برای اقدام به جراحی فک و صورت است، گفت: جراحی فک و صورت، جراحی سنگین، اما موثر برای رفع ناهنجاری استخوانی صورت است.

دکتر فرهاد میرزایی پور با اشاره به اینکه آگاهی اجتماعی کمتری نسبت به جراحی های زیبایی وجود دارد، گفت: ترکیب اجزای صورت بزرگ ترین نقش را در شکل و زیبایی آن ایفا می کند. از نظر طول، عرض و ارتفاع میان این اجزا باید نسبتی استاندارد وجود داشته باشد. اگر ارتفاع یا عرض قسمتی از صورت خارج از حد اعتدال باشد نه تنها بر همان بخش بلکه بر زیبایی کلی صورت تاثیر چشمگیر دارد.

وی در ادامه افزود: ناهنجاری فکی به دو نوع مادرزادی مانند کج بودن استخوان فک بالا یا پایین از بدو تولد، کمبود رشد یا رشد بیش از حد طبیعی استخوان فک و صورت و نوع اکتسابی مانند مکیدن بیش از حد انگشت در کودکی، ضربه دیدگی ناشی از حوادث طبیعی و تصادف، تقسیم می شود که این ناهنجاری می تواند در هر دو فک بالا و پایین یا در یکی از آن ها دیده شود.

دکتر میرزایی پور با بیان اینکه برای انجام جراحی فک و صورت محدودیت سنی وجود دارد، تاکید کرد: اگر این جراحی پیش از سن 18 سالگی انجام شود به دلیل تکمیل نیافتن رشد فک و صورت، امکان بازگشت ناهنجاری به حالت اول خود وجود دارد به همین دلیل توصیه می شود که زنان پس از 17 سالگی و مردان پس از 18 سالگی می توانند نسبت به انجام این جراحی اقدام کنند.


این جراح فک و صورت با اشاره به اینکه در مرحله اول باید عامل ایجاد کننده ناهنجاری تحت نظر متخصصان مشخص و بعد اقدام به جراحی شود، بیان کرد: یافتن عامل ناهنجاری در فک و صورت کمک می کند تا با اطمینان علت مربوط به فک و صورت را بدانیم و مطمئن شویم که عامل دیگری در این ناهنجاری دخیل نیست.


وی یافتن تناسب بین اجزای صورت و وضعیت ناهنجاری فکی در کل صورت را وظیفه متخصص دانست و گفت: افراد نباید خودسرانه در این مورد تصمیم بگیرند و حتما باید این اقدام توسط متخصصان صورت گیرد.


میرزایی پور با بیان اینکه بیماران جوان برای انجام جراحی دوران نقاهت کمتری را می گذرانند و سریع تر می توانند به زندگی روزمره خود بازگردند، خاطر نشان کرد: هر چقدر سن بیمار کمتر باشد، بهبودی پس از جراحی سریعتر حاصل می شود به طوری که طی 6 تا 7 هفته می توانند تمام اعمال روزانه را به راحتی انجام دهند.


وی افزود: در افراد با فشار خون بالا، دیابت و بیمارانی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند بهبودی دیرتر حاصل می شود و انجام جراحی توصیه نمی شود.


این جراح فک و صورت در پایان تاکید کرد: این جراحی بسیار سنگین است اما با تشخیص صحیح پزشک و انجام آن می توان ناهنجاری های فک و صورت را با موفقیت برطرف کرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار