کد خبر: 659126
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
عضو هيئت مديره انجمن قطعه‌سازان خودرو در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»:
نجفي‌منش گفت: اگر دولت مي‌خواهد خدمتي به صنعت خودرو كند بايد اجازه دهد اين صنعت هم مثل ديگر صنعت‌ها به كار خود ادامه دهد.
درباره افزايش قيمت خودرو از كاه كوه ساخته شده‌است / قيمت خودرو افزايش پيدا نكرده است!جوان‌آنلاين: محمدرضا نجفي منش،‌ عضو هيئت مديره انجمن قطعه‌سازان خودرو  در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» در خصوص قيمت گذاري خودرو  كه اخيرا از سوي شوراي رقابت اعلام شد، اظهار داشت: اكنون بازار اين تجربه را به دست آورد كه هرگز قيمت خودرو كاهش پيدا نخواهد كرد؛ چرا كه همه چيز در بازار افزايشي است و اكنون كه سايت خودرو را باز كنيد بلافاصله خودرو به فروش مي‌رسد.


نجفي‌منش افزود: خودرو محصولي است كه اكثريت افراد جامعه روي قيمت‌گذاري آن حساس هستند چون به نوعي اكثرا با خودرو سر و كار دارند، بنابراين اين حساسيت طبيعي است اما اين حساسيت‌ها نبايد اجازه دهد كه در جامعه از كاه كوه ساخته شود. بازار بايد در شرايط خود رو به جلو پيش رود.

 

عضو هيئت مديره انجمن قطعه‌سازان خودرو معتقد است، قيمت خودرو افزايش پيدا نكرده بلكه ارزش پول ملي ما پايين آمده است؛ چرا كه افزايش خودرو نسبت به ديگر كالاها بسيار پايين‌تر بوده است اما متاسفانه نسبت به اين افزايش قيمت انتقادات بسياري شده و قصد دارند واردات را افزايش دهند تا فروش داخلي كاهش پيدا كند.

 
 
وي ضمن اشاره به انتقادات مطرح شده نسبت به افزايش قيمت خودرو عنوان كرد: در رابطه با تعيين قيمت خودرو بنده معتقدم بهترين كار اين است كه قيمت‌گذاري از اختيار دولت خارج شود و اين موضوع را خودروسازان به عهده گيرند.
 
 
 
عضو هيئت مديره انجمن قطعه‌سازان خودرو گفت:شوراي رقابت، قيمت‌ها را اعلام كرد و اين در حالي است كه ما در بازار آزاد باز هم شاهد اختلاف قيمت‌ هستيم، بنابراين راهكار اين است كه دولت قيمت گذاري را در اختيار خودروسازان قرار دهد تا به اين ترتيب بازار خودرو سر و ساماني پيدا كند.


نجفي‌منش ادامه داد: واقعا اگر دولت مي‌خواهد خدمتي به اين صنعت كند بايد اجازه دهد اين صنعت هم مثل ديگر صنعت‌ها به كار خود ادامه دهد، مثلا وقتي قيمت لبنيات آزاد شد، واقعا در نهايت هم به نفع مردم بود و هم به نفع توليد.

 
 
وي اضافه كرد: بنده معتقدم اگر قيمت‌‌گذاري به خودروسازان واگذار شود در حالي كه قيمت خودرو كاهش پيدا مي‌كند، بين خودروسازان نيز رقابت ايجاد مي‌شود چون قيمت در اختيار خودروسازان است و توليدات خود را افزايش مي‌دهند و خودرو با قيمت پايين‌تر و حتي كيفيت بهتر به دست مردم مي‌رسد. اما با شرايط موجود كه قيمت‌گذاري در اختيار دولت قرار دارد در اين ميان دلالان منفعت خود را مي‌برند و خودرو در بازار آزاد با قيمت بالاتر به دست مصرف كننده مي‌رسد.


عضو هيئت مديره انجمن قطعه‌سازان خودرو در خصوص واردات خودرو گفت: در حال حاضر واردات خودرو به صورت محدود آزاد است و حتي دو سال پيش ما شاهد 80 درصد افزايش واردات خودرو بوديم و اكنون گفته مي‌شود واردات خودرو آزاد خواهد شد و اين در حالي است كه از يك سو تاكيد بر اين است كه اقتصاد مقاومتي را در پيش بگيريم و وابستگي به كشورها كاهش پيدا كند و به كالاهاي داخلي خود توجه كنيم و از سوي ديگر در بوق واردات مي‌دمند كه واردات خودرو آزاد مي‌شود، به هر حال بايد تكليف روشن شود.


نجفي منش با اشاره به كيفت خودروهاي داخلي عنوان كرد: ايرادي كه نسبت به كيفيت صنعت خودروسازي ما وجود دارد اين است خودروهاي ما قديمي است و خودروسازان هم متوجه اين مقوله هستند و در حال حاضر مدل‌هاي جديد را به بازار عرضه مي‌كنند و ضمن اينكه ما خودروهاي خوب هم به بازار عرضه مي‌كرديم اما به دليل شرايط تحريم همكاري ما با شركت‌هاي خارجي قطع شد و اين در حالي است كه دوباره قرار است همكاري‌ها از سر گرفته شود مدل‌هاي قديمي جايگزين مدل‌هاي جديد مي‌شوند و به اين ترتيب دغدغه‌ها كيفيت خودرو يكي يكي برطرف خواهد شد.

 
 
وي همچنين در خصوص شرايط فعلي بازار خودرو گفت: اگر مشتريان را قلقلك ندهند، مشتري براي خريد خودرو اقدام مي‌كند. زماني كه هنوز قيمت خودرو نهايي نشده بود مدتي بازار متوقف شد و مردم ديدند خبري نشد، دوباره به خريد و فروش ادامه دادند اكنون هم وقتي سخنگوي دولت مي‌گويد خودرو نبايد گران شود شايد مدتي بازار متوقف شود اما بعد از مدتي وقتي مردم مي‌بينند خبري نيست دوباره خريد و فروش را شروع مي‌كنند.
   
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
طناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
0
بنام خدا سلام راست گفته است قیمت پراید در سالهای اخیر از 7به 20میلیون رسیده است! قیمت تندر 90 وپزو پارس و.....از چند به ...! رسیده است ! اینها که گرانی نیست !به چند برابر قیمت رسیدن است .! ارادتمند همگی ابوالعجایب
طناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
5
بنام خدا باسلام اصلا قیمت پراید از 7-8 میلیون به 20میلیون افزایش محسوب نمیشود. نامش پرش است؟! جانم !ابوالعجایب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
0
بهترین کار این است که دولت قیمت گذاری نکند و واردات هم کاملا آزاد باشد تا خودروسازان خود را در رقابت ببینند آنوقت معلوم می شود پراید 5 میلیونی 20 میلیون ارزش دارد یا که نه؟؟؟
چرا واردات خودرو آزاد نمی شود که مردم خود انتخاب کنند که چه خودرویی و با چه قیمتی بخرند ؟ ایران خودرو و سایپا واقعا ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار