کد خبر: 658996
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بر همدلی و همکاری متقابل دولت و بخش خصوصی تأکید کرد.
بهروج

به گزارش جوان، قدرت‎الله ولدی در جلسه‌ مشترک  با فعالان  اقتصادی که در اتاق  بازرگانی، صنایع، معادن و  کشاورزی  خرم‌آباد برگزار شد، گفت: ما  و  شما یک پیکر و یک مجموعه هستیم  و  باید بدانیم  که مشکلات موجود تنها در صورتی  برطرف خواهند شد که ما به عنوان  یک  کل منسجم و  هماهنگ عمل کنیم.

وی ادامه داد:  منکر  واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل  استان نیستیم، اما واحدهای  موفق هم کم نداریم که باید به وجود  آن‌ها افتخار کنیم .

 ولدیبه برنامه‌های  سازمان متبوع‌اش اشاره کرد و  افزود: در حوزه‌ آموزش  برنامه‌مان این است که همه‌ی  مراکز اعم سازمان صنعت، معدن و  تجارت؛ اتاق بازرگانی و سایر  تشکل‌ها به صورت  هماهنگ عمل کنیم و در این مسیر همه  یک بحث را دنبال می‌کنیم و آن  هم  آموزش است .

رئیس سازمان  صنعت، معدن و تجارت به صدور مجوزهای صنعتی هم اشاره کرد و ادامه داد :  در این حوزه بنا نداریم به هر کس  که  از در وارد  می‌شود مجوز اعطا کنیم  .شرایط خاصی برای  صدور  مجوز جدید در  نظر گرفته شده که اهلیت عملی  متقاضی یکی از آن‌هاست که بر  این اساس کمیته‌ شش  نفره‌ای آن را ارزیابی خواهد کرد .

 ویاهلیت و استطاعت مالی را  دومین شرط برای متقاضیان صدور  مجوز عنوان کرد و گفت: در این راستا قرار نیست به  افرادی که از میزان تعیین‌شده  در  قانون سرمایه‌  کم‌تری دارند و بیشتر به دنبال  استفاده از تسهیلات هستند،  مجوز تعلق بگیرد .

 ولدی با تأکید بر اینکه از سرمایه‌گذاری در  لرستان استقبال و حمایت  می‌کنیم،  افزود: همچنین درحوزه‌هایی که به علت واحدهای  فراوان، استان به اشباع رسیده  است  مجوز جدیدی صادر نخواهد شد.

رئیس سازمان  صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه‌ی  سخنانش به مشکلات واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی اشاره  کرد و ادامه داد: در همه‌ی شهرک‌های صنعتی استان  مشکل  داریم و متأسفانه عمده‌ی این مشکلات در حوزه‌ی  فراهم نبودن زیرساخت‌های  اولیه  است که ضرورت دارد هر چه زودتر  برنامه‌ای برای رفع  این مشکلات داشته باشیم، چون به  هر  حال این واحدها بر اساس  وعده‌های  ما در شهرک‌ها  مستقر شده‌اند .

 وی  با انتقاد از مجموعه‌ی  دستگاه‌های اجرایی استان  در زمینه‌ی عدم استفاده از  تولیدات و محصولات لرستان بیان کرد:  بحث  تأکید بر استفاده از  تولیدات و محصولات درون استان  از  چند سال پیش توسط اتاق  بازرگانی  خرم‌آباد مطرح و  دنبال شده است که به دلایلی به  مرحله‌ی اجرا نرسیده اما  حالا  اعلام می‌کنم که  برنامه‌ی ما اجرایی کردن آن  است و تأکید می‌کنیم در همه‌ی  زمینه‌هایی که  محصولات تولید استان وجود  دارد،  دستگاه‌های اجرایی موظف به  استفاده از آن‌ها  هستند.

ولدی با اشاره به تسهیلات سفر اخیر  رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان، خاطرنشان کرد: 1500  میلیارد تومان رقم این تسهیلات  است که بعد از تعیین‌تکلیف  واحدهای متقاضی و طی شدن  مراحل مختلف پرداخت خواهد  شد.

 وی  با تقدیر  از همراهی استاندار لرستان  اظهار  کرد: باید از فرصت تعاملی  مناسبی  که میان مجموعه‌ی  دولت و بخش خصوصی به وجود آمده  نهایت استفاده را ببریم و در  این  مسیر اگر مدیری  وجود دارد که در راستای  سیاست‌های  دولت نمی‌تواند حرکت کند،  بهتراست جایش را به  کس دیگری بدهد.

رئیس سازمان  صنعت، معدن و تجارت لرستان در پایان  گفت: قرار است اگر  نمی‌توانیم  برای مردم کاری انجام دهیم،  حداقل به آن‌ها دروغ  نگوییم .


 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار