کد خبر: 657471
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
جوكار گفت: از يك سو هنوز استيضاح وزير علوم اعلام وصول نشده است و از سوي ديگر اين موضوع به طور وسيع در سطح رسانه‌ها منتشر شده است...
زد و بندهايي در مورد استيضاح وزير وجود دارد/برخي گفته‌اند اگر استيضاح صورت بگير،د فراكسيون اعتدال تشكيل مي‌دهند

جوان‌آنلاين: محمد صالح جوكار،‌ عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به اعلام وصول نشدن استيضاح وزير علوم از سوي هيئت رئيسه مجلس اظهار داشت: استيضاح حق قانوني نمايندگان در مجلس است و هيچ‌كس هم نمي‌تواند جلوي اين حق را بگيرد، اما اينكه هنوز هيئت رئيسه مجلس طرح استيضاح را اعلام وصول نكرده شايد به اين دليل است كه مي‌خواهد به نوعي موضوع را مصالحه جويانه حل و فصل كند.

 
 
جوكار ادامه داد: بعيد به نظر مي‌رسد كه مسئله استيضاح به صورت مصالحه جويانه حل شود. اما به طور كل زد و بندهايي وجود دارد و برخي گفته‌اند اگر استيضاح صورت گيرد، فراكسيون اعتدال شكل خواهد گرفت، از اين رو هيئت رئيسه نمي‌خواهد با اعلام وصول اين استيضاح در فراكسيون رهروان خللي ايجاد شود، بنابراين هيئت رئيسه به دنبال حل مسالمت آميز اين استيضاح است تا از اتفاقات و عواقب بعدي آن جلوگيري كنند.
 
 
 

وي با اشاره به نقش رسانه‌ها در رابطه با استيضاح وزير علوم گفت: در حال حاضر رسانه‌ها نسبت به اين موضوع لشگركشي مي‌كنند و اين موضوع تبعات خاص خود را دارد؛ چرا كه اين قبيل مسائل به مجلس ارتباط دارد، در حالي كه اين مسئله به طور وسيع در سطح رسانه‌ها مطرح مي‌شود و به برخي از نمايندگان فشار وارد مي‌كنند و اين امر پسنديده‌اي نيست.
 
 
 
اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: از يك سو هنوز استيضاح وزير علوم اعلام وصول نشده است و از سوي ديگر اين موضوع به طور وسيع در سطح رسانه‌ها منتشر شده است و اين نشان مي‌دهد در پشت اين استيضاح يك غوغا سالاري نهفته است، در حالي كه مسئله استيضاح بايد طبق روال قانوني خود در مجلس مطرح و راي‌گيري شود و در نهايت اين صحن مجلس است كه بايد در اين خصوص تصميم‌گيري كند، نه ديگران.
 
 
 
جوكار تاكيد كرد: هيئت رئيسه بايد به سرعت در اين خصوص تصميم‌گيري و اعلام وصول كند و موضوع خاتمه پيدا كند. اما از سويي بايد در نظر داشت كه هيئت رئيسه به دنبال حفظ فراكسيون رهروان است تا در اين فراكسيون شكافي ايجاد نشود. گرچه بنده معتقدم اتفاقي رخ نخواهد داد و بايد منتظر تصميم هيئت رئيسه ماند.
 
 
وي يادآور شد: امروز هئيت رئيسه مجلس با وزير علوم جلسه‌اي داشته كه احتمال مي‌رود نتيجه نهايي آن فردا مشخص شود.    
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
غفاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
1
طبق سنوات گذشته ... چند نفر از اقوام نمایندگان ...غائله استیضاح ختم به خیر برای دو طرف می شود.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
1
آخرعزیزان چقدرمصالحه جوئی وزدبند.
تمامی, جناحها دیگر بس است مردم به تنگ آمده اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار