کد خبر: 657228
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
طاهري گفت: به نظر مي‌رسد اين هم از آن مواردي است كه آقاي وزير ناديده قضاوت كرده است چرا كه ايشان گاهي از اين موضع‌گير‌ي‌ها دارند.
آقاي وزير درباره پوشش حاتمي در كن ناديده قضاوت مي‌كندجوان‌آنلاين: سيد علي طاهري، سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به اظهارنظر اخير وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت به پوشش ليلا حاتمي در جشنواره فيلم كن گفت: مسائل را نبايد با هم خلط كرد اينكه يك خانم بازيگر از كشور ما به عنوان داور اين جشنواره انتخاب مي‌شود يك بحث است و اين دليل نمي‌شود كه او به عنوان نماينده رسمي كشور ما عازم شود و در آنجا كاري خلاف شرع و عرف مردم انجام دهد.

طاهري ادامه داد: آقاي وزير بايد اين دو مقوله را از يكديگر جدا مي‌كرد؛ بحث اينكه از كشور بازيگري به عنوان داور انتخاب شده مي‌تواند نكته مثبتي تلقي شود و اين نشان مي‌دهد كه در اين جشنواره به مباحث هنري ما توجه شده است، اما اينكه خانم بازيگر حجاب را رعايت نكرده و با نامحرم روبوسي كرده است اين قابل توجيه نيست و بايد از هم جدا كنيم و بگوييم آن بخش كه بازيگر كشور ما به عنوان داور انتخاب شده پذيرفته است اما از سوي ديگر عملي كه خلاف رعايت مسائل شرعي و عرفي صورت گيرد قطعا قابل دفاع نيست و آقاي وزير نبايد اينگونه موضع‌گيري كنند.

وي افزود: به نظر مي‌رسد اين هم از آن مواردي است كه آقاي وزير ناديده قضاوت كرده است چرا كه ايشان گاهي از اين موضع‌گير‌ي‌ها دارند. اينكه برخي در خيابان‌هاي كشور ما با پوشش‌هاي نامتعارف حاضر مي‌شوند دليل بر اين نمي‌شود كه نماينده جمهوري اسلامي در كشور ديگري با پوشش نامناسب حاضر شود و ما بر اين نوع پوشش مهر تاييد زنيم.

طاهري تصريح كرد: دستور نوع پوشش اسلامي در قرآن آمده است و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز دقيقا مي‌دانند حكم قرآن در خصوص رعايت حجاب چيست و هر فردي چه در داخل كشور و چه در خارج حجاب را رعايت نكند خلاف ضابطه حجاب در قرآن عمل كرده است و نبايد آن را تاييد كرد.
سخنگوي كميسيون اجتماعي مجلس يادآور شد: اميدواريم مسئولين ما مدافع ارزش‌ها نه مدافع اقدامات ضد ارزشي. 

گفتني است علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اخيرا در همايش دل‌آراميم، در واكنش به نوع پوشش ليلا حاتمي در جشنواره فيلم كن اظهار كرد: راجع به هر مساله حوزه فرهنگی حاشیه می‌سازند. مثلا خانم لیلا حاتمی که به عنوان یک داور به یک جشنواره بین‌المللی دعوت می‌شود و با یک پوشش مناسب در آنجا حضور می‌یابد، به ناگاه یک مرد 84 ساله با او روبوسی می‌کند و آن وقت از من می‌پرسند چرا اینها روبوسی کرده‌اند. از یک مساله کوچک یک حاشیه بزرگ می‌سازند.

 

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
بی ...
مختار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
..اما چون باهاشون برخورد شدید نشده اینطوری جولون میدن...
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
1
سلام
جناب وزیر!
اگر در داخل کشور یک مرد 84ساله با... به ناگاه روبوسی کند بازهم این سخن راخواهید گفت.
لطفا"خلط مبحث نفرمائید از شما بعید است!
علي منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
0
آقاي جنتي نظر شخصي شما بپاي روحانيت واسلام نوشته ميشود لطفا آبروي روحانيت واسلام رانبريد.انكسي كه آنور آبه دراين مورد چگونه قضاوت ميكنه .پناه بر خدا
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
0
0
خوبه یه مرد 84ساله ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار