کد خبر: 655446
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
اگر مجلس به وزيري انتقاد داشته باشد و معتقد به استيضاح وزيري باشد، به اين منظور نيست كه كليت دولت را زير سوال ببرند و قطعا استيضاح براي يك نفر ممكن است راي بياورد و ممكن هم است كه راي نياورد.
استيضاح اهرمي براي اصلاح رفتارها يا جايگزيني نيروي كارآمد است

جوان‌آنلاين: عبدالوحيد فياضي، سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات در مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به مطرح شدن استيضاح وزير علوم اظهار داشت: بحث استيضاح وزير علوم از مدت‌ها پيش مطرح بود اما اخيرا بر اساس گفته‌ي آقاي نادران اين موضوع با امضا 50 نفر از نمايندگان تقديم هيئت رئيسه مجلس شده است.

 
 
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: استيضاح رضا فرجي دانا، وزير علوم و فناوري تقديم هيئت رئيسه مجلس شده اما اين طرح  تاكنون اعلام وصول نشده است.
 
 
 
فياضي ادامه داد: اين استيضاح يا سوال از جمله اهرم‌هاي نظارتي است كه مجلس شوراي اسلامي در اختيار دارد و اين اهرم‌ها به منظور كنترل رفتار دولت و كارگزاران است و در عين حال حقي است كه قانون اساسي و آئين نامه داخلي مجلس به نمايندگان مجلس داده است. بنابراين نمايندگان اين حق را دارند و اگر تعداد نمايندگان موافق استيضاح به ده نفر برسد، مي‌توان طرح استيضاح را تقديم هيئت رئيسه مجلس كرد.
 
 
 
وي در پاسخ به سوال «جوان‌آنلاين» مبني بر اينكه آيا مطرح شدن استيضاح وزير علوم از سوي نمايندگان به منزله عدم تعامل مجلس با دولت يازدهم است، گفت: در خصوص اينكه آيا مطرح شدن استيضاح، مخالف بحث وحدت بخشي بين مجلس و دولت است بايد گفت اصلا اينگونه نيست. به هر حال دولت كار خود را انجام مي‌دهد و مجلس هم سعي مي‌كند با دولت همكاري و داشته باشد. اما اگر مجلس به وزيري انتقاد داشته باشد و معتقد به استيضاح وزيري باشد، به اين منظور نيست كه كليت دولت را زير سوال ببرند و قطعا استيضاح براي يك نفر ممكن است راي بياورد و ممكن هم است كه راي نياورد.
 
 
 
فياضي تصريح كرد: گاهي با مطرح شدن طرح سوال يا استيضاح وزير گفته مي‌شود اين به منظور كارشكني است و به دليل اختلاف بين دولت و مجلس چنين موضوعي مطرح شده، اما اصلا اينطور نيست و قانون اجازه استيضاح را داده و لازم است در برخي شرايط كه در دستگاه اجرايي حس مي‌شود از اين اهرم‌ها استفاده شود تا رفتارها اصلاح و نيروهاي انساني كارآمد در جاي خود قرار گيرند.
 
 
 
وي با اشاره به اينكه برخي نمايندگان امضا خود را پس گرفته‌اند، گفت: قطعا وقتي بحث استيضاح مطرح مي‌شود برخي شروع به رايزني مي‌كنند و ممكن است برخي امضاي خود را پس گيرند.
 
 
 
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در رابطه با واكنش محمدرضا باهنر نسبت به طرح استيضاح فرجي دانا عنوان كرد: پس از مطرح شدن استيضاح وزير علوم قرار شد آقاي باهنر در اين خصوص با آقاي لاريجاني صحبت كند، حال اينكه چه صحبتي صورت گيرد، مشخص نيست شايد راجع‌به خواسته نمايندگان باشد تا اين استيضاح اعلام وصول شود يا نه. به هر حال قرار بود با رئيس محترم مجلس صحبت شود و نتيجه را به نمايندگان اعلام كنند. 


 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
0
0
بهتراست "جناب رئیس جمهور"دراعضای
انتخابی کابینه خود ومسئولین بکار گرفته شده" به توسط انها"دقت نظربیشتری داشته باشد.
dawood
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
0
0
سلام بر شهداي انقلاب اسلامي ورهروان آنان.آ...لطفا سري به طرح روددره اوين دركه بزنيد ببينيد شهرداري به برخي ...در كنار آتي سازكناررودخانه مجوز ساخت داده تاكه دارند كاخ ميسازند ووبقيه مردم فقير را متري 2200 بزور تخليه و آواره ميكند.مردمي كه بطور خودجوش دومسجد در آنجا بنا نموده اندو.... .. ولي شهردار منطقه دو نميخواهد قبول كند .مردم محله فوق قرار است باآقاي مسجدجامعي ملاقات كنند درغير اينصورت اتوبان چمران را مسدود نمايند .چرا ....براي طرح اتوبان امام علي ع متري هفت ميليون تومان سال 91 خريداري نموده اما اين محله در منطقه دو واقع شده را حاضر نيست به قيمت واقعي بخرد و بحرانسازي ميكند .مسئولين محترم شهدار منطقه دو را راهنمايي كنند و كمي هم بفكر مردم محروم باشند .زمانيكه اين محل وجودداشت سعادت آباد تپه وبيابان بود .مسئولين محترم ...لطفا توجه فرماييد ......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
0
0
...
***********
کلا" قدرتهای بزرگ نمی خوان کشوری به پهناوری ایران و عربستان , ترکیه یا عراق در منطقه باقی بماند ...
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
0
0
ولی در دولت قبلی با وجود مشکلات عدیده خبری از این اهرم قانونی نبود
خدا همه ما را به راه راست هدایت کند انشاالله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار