کد خبر: 653767
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
اسپانيا همچنان در شوك
متر كسي تصور مي‌كرد لاروخا قهرمان دو دوره گذشته جام ملت‌هاي اروپا و فاتح جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي تنها با...
فريدون حسن
كمتر كسي تصور مي‌كرد لاروخا قهرمان دو دوره گذشته جام ملت‌هاي اروپا و فاتح جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي تنها با دوبازي غزل خداحافظي با جام جهاني 2014 برزيل را بخواند.
 
اسپانيا در برزيل هيچ نشاني از آن قدرت برتر فوتبال اروپا نداشت. باخت 5بر يك و تحقير‌آميز مقابل هلند و شكست اسفبار‌تر 2 بر صفر مقابل شيلي باعث شد كه شاگردان بي‌انگيزه و تقريباً مسن ويسنته دل بوسكه خيلي زود با جام بيستم خداحافظي كردند، شكست‌هايي كه كمتر كسي باور داشت چون ماتادور‌ها مي‌خواستند در برزيل چهار‌مين جام پي در پي خود را نيز بالاي سر ببرند ولي فوتبال به اسپانيايي‌ها مغرور درس بزرگي داد؛ درسي كه ثابت كرد جام با تلاش به دست مي‌آيد نه با تكيه بر عنوان‌هاي قبلي. امروز تحليل‌ها و گزارش‌هاي زيادي در خصوص حذف اسپانيا ديده مي‌شود اما واقعي‌ترين و ملموس‌ترين حرف‌ها را بايد از سر‌مربي اين تيم شنيد؛ ويسنته دل بوسكه كه حالا خيلي‌ها منتظر جدايي او از تيم‌ملي اسپانيا هستند.
 
پيرمرد اسپانيايي مي‌گويد: ما هنوز يك بازي ديگر در جام جهاني داريم و فعلاً زمان صحبت كردن در مورد من نيست. من تلاش مي‌كنم با كمك مديران فدراسيون بهترين تصميم را بگيرم. من مدافع فدراسيون و فوتبال اسپانيا هستم و مي‌خواهم همه چيز خوب پيش برود. اگر فكر كنم كه مزاحم فدراسيون هستم مطمئناً مي‌روم. وي در خصوص دلايل حذف اسپانيا هم گفت: نمي‌توانم دليلي فوتبالي براي حذف شدمان پيدا كنم به همين دليل بعضي‌ها به دنبال دلايل ديگري هستند. ما بايد بپذيريم كه هلند و شيلي از ما بر‌تر بودند. دل بوسكه با اشاره به اينكه هيچ اختلافي بين بازيكنان وجود ندارد، در مورد غيبت ژاوي مقابل شيلي گفت: بازي نكردن او شايد اشتباه بود اما ما مي‌خواستيم سر‌عت خط مياني را افزايش دهيم، به همين دليل او را روي نيمكت قرار دادم نه اينكه او مقصر شكست مقابل هلند بوده باشد.  با تمام اين احوال به نظر مي‌رسد اسپانيا بعد از بازگشت از جام جهاني نياز‌مند يك باز‌سازي بنيادي هم به لحاظ فني و هم به جهت روحي و رواني است البته در بين اظهار‌نظر‌هاي مربيان مطرح دنيا هستند كساني كه معتقدند اسپانيا دوباره به اوج باز‌خواهد گشت.  ديه‌‌گو سيمئونه سر‌مربي اتلتيكو مادريد مي‌گويد: واقعيت اين است كه وقتي كمتر از حريفان خود براي يك بازي آماده مي‌شويد بايد منتظر شكست باشيد و اين همان اتفاقي بود كه براي اسپانيا رخ داد. فوتبال همين است. اين بار نوبت شكست اسپانيا بود اما من اطمينان دارم كه اين تيم دوباره رقابت را از سر خواهد گرفت و با جبران كردن حذف زود‌هنگام از جام جهاني دوباره به اوج باز خواهد گشت.
 
كار‌لو آنجلوتي سر‌مربي رئال مادريد نيز در گفت‌و‌گويي تلفني با ملي‌پوشان تيمش يعني كاسياس، راموس و آلونسو با آنها به خاطر ناكامي بزرگ در جام جهاني همدردي كرد و خواست تا اين شكست را فراموش كرده و به آينده فكر كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار