کد خبر: 652517
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
كار سخت بلژيك و روسيه مقابل نمايندگان آفريقا و آسيا
با انجام دو بازي گروه H در ساعت 20:30 امشب و 2:30 بامداد فردا پرونده اولين بازي 32 تيم حاضر در جام جهاني 2014 بسته مي‌شود.
فريدون حسن
با انجام دو بازي گروه H در ساعت 20:30 امشب و 2:30 بامداد فردا پرونده اولين بازي 32 تيم حاضر در جام جهاني 2014 بسته مي‌شود. البته در بين اين دو بازي برزيل دومين بازي خود را هم انجام مي‌دهد؛ ديداري حساس كه طي آن مردان اسكولاري بايد به مصاف مكزيك بروند.
 
از گروه H امشب ابتدا بلژيك به مصاف الجزاير مي‌رود. بلژيك تيمي است كه كار‌شناسان فوتبال دنيا روي آن حساب ويژه‌اي باز كرده‌اند و خيلي‌ها اعتقاد دارند مي‌تواند نتايج فوق تصوري در جام بيستم كسب كند اما در مقابل يكي از بهترين‌هاي اروپا الجزاير نماينده آفريقا قرار دارد؛ تيمي كه هر بار پا به جام جهاني گذاشته حريفي دست و پاگير براي تيم‌هاي بزرگ بوده است. قديمي‌تر‌ها هنوز خاطره پيروزي بزرگ الجزاير در جام جهاني 1982 برابر آلمان را به ياد دارند بنابر‌اين امشب بلژيكي‌ها به هيچ عنوان كار راحتي در پيش ندارند.
 
در دومين بازي اين گروه از ساعت 2:30 بامداد چهار‌شنبه كره جنوبي چهارمين نماينده قاره آسيا بايد به مصاف روسيه برود. بي‌شك تقابل فوتبال سرعتي كره با فوتبال قدرتي روسيه صحنه‌هاي جالب توجه و زيبايي را خلق مي‌كند و بايد ديد فابيو كاپلو براي مهار مهاجمان سرعتي كره چه تدابيري انديشيده و آيا كره‌اي‌ها در برابر يكي از بهترين تيم‌هاي اروپا با مربي بزرگش مي‌توانند موفق باشند يا خير.
 
اما ديدار برزيل و مكزيك، دومين ديدار دو تيم از گروه A رقابت‌ها، برزيلي‌ها بازي افتتاحيه را با كمك داور ژاپني 3 بر يك از كرواسي بردند و مكزيك هم در ديداري كه زير بارش 90 دقيقه‌‌اي و شديد باران بر‌گزار شد يك بر صفر كامرون را شكست داد. هرچند كه هر چقدر برزيلي‌ها از اشتباهات داوري سود بردند، مكزيكي‌ها از آن لطمه خوردند.
 
به هر حال دو تيم در حالي به مصاف هم مي‌روند كه پيروزي هر كدام حكم صعود‌شان به مرحله بعد را امضا مي‌كند. برزيل در ديدار اول چندان راضي‌كننده ظاهر نشد، هر‌چند سه گل زد و توپ را در اختيار داشت اما آن برزيل دلچسب نبود و همين مسئله باعث نگراني هواداران سلسائو شده چرا كه مكزيك بي‌ترديد با تاكتيكي متفاوت‌تر از كرواسي در ميدان حاضر مي‌شود، بر‌نامه‌اي كه شايد اسكولاري و شاگردانش را با چالشي جدي رو‌به‌رو كند، چالشي كه زود‌تر از آنچه تصورش مي‌شد براي برزيل به وجود آمده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار