کد خبر: 652261
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
محسن رستگاری خبرداد:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد از برگزاری طرح تلاوت نور در بیش از یک هزار و ۸۰۰ مسجد در سطح استان خبر داد.

محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور در سطح مساجد استان گفت: طرح تلاوت نور یکی از ماندگارترین طرح های قرآنی کشور در حوزه مساجد است.

وی در تبیین اهداف کلی اجرای این طرح گفت: ترویج فرهنگ انس با قرآن و تسهیل امر قرائت قرآن، بهره مندی عمومی از مفاهیم قرآن، زمینه سازی فعالیت های قرآنی و توسعه و تداوم فراگیر ترین طرح قرآنی از مهم ترین اهداف این طرح است.

رستگاری با اشاره به اجرای این طرح در بیش از یک هزار و 800 مسجد استان گفت: این طرح هم اکنون به صورت قرائت یک صفحه قرآن بعد از نماز عشا، بیان ترجمه آیات تلاوت شده و تفسیر آیات منتخب توسط امام جماعت در مساجد در حال اجراست.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مساجد استان جهت توجه نمازگزاران به آیات قرآن معنی فارسی آیات و بعضا تفسیر آیات خوانده شده نیز بیان می شود.

رستگاری از تلاون قرآن به طور منظم و مرتب به صورت ترتیل خوانی، آموزش روانخوانی قرآن کریم با رعایت لحن عربی و صوت زیبا، تدبر و تامل در معانی آیات قرآن، عمل به احکام نورانی قرآن، جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و شناسایی و تشویق نوجوانان و جوانان مستعد تلاوت قرآن به عنوان دیگر اهداف طرح تلاوت نور در مساجد یاد کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستیا برگزاری هرچه بهتر این طرح در مساجد گفت: نصب تابلوی طرح تلاوت نور، توزیع رحل قرآن، تهیه کارت شناسایی برای خادمین قرآنی، جذب حمایت های مردمی برای توسعه فعالیت های قرآنی مساجد و... از جمله این اقدامات می باشد.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد توزیع قرآن با ترجمه ساده، روان و یکسان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: در این راستا تاکنون بیش از 14 هزار و 500 جلد قرآن از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در بین مساجد مجری طرح تلاوت نور توزیع شده است.

وی افزود: در راستای تجلیل از تلاوت کنندگان طرح تلاوت نور در مساجد همایش بزرگی با عنوان تجلیل از تالیان تلاوت نور استان برگزار می شود.

رستگاری تصریح کرد: در این همایش از 650 نفر از تلاوت کنندگان طرح تلاوت نور در مساجد استان تجلیل می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر