کد خبر: 650725
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
2 روز تا جام جهاني
مراسم افتتاحيه جام جهاني برزيل تنها 25 دقيقه به طول مي‌انجامد و طي آن 600 هنر‌مند به...
فريدون حسن
مراسم افتتاحيه جام جهاني برزيل تنها 25 دقيقه به طول مي‌انجامد و طي آن 600 هنر‌مند به اجراي نمايش مي‌پر‌دازند. در اين مراسم سپ بلا‌تر رئيس فيفا و ديلماروسف رئيس‌جمهور برزيل سخنراني مي‌كنند. به گفته دافن كور‌نز كار‌گردان هنري اين مراسم، افتتاحيه جام 2014 با شكوه‌ترين افتتاحيه تاريخ جام جهاني است و براي هر دقيقه از اين 25 دقيقه 20 ساعت كار انجام شده است.
 
طرح يو‌ز‌پلنگ تأييد شد
نقش بستن طرح يوز‌پلنگ ايراني روي پيراهن تيم‌ملي از همان روز اول با حاشيه‌هاي زيادي همراه بود. اين حاشيه‌ها وقتي بيشتر شد كه شائبه ايراني نبودن اين طرح پر‌رنگ شد اما ديروز معاون رئيس جمهور و رئيس ساز‌مان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه اصالت نقش يو‌ز‌پلنگ ايراني روي پيراهن تيم‌ملي مورد تأييد سازمان محيط زيست است به اين حواشي پايان داد. ابتكار گفت: بردن اين پيام به جام جهاني يك برد محسوب مي‌شود.
  دل بوسكه: ترسي از هلند نداريم
بدون شك ديدار دو تيم اسپانيا و هلند در اولين بازي گروه B يكي از بزرگ‌ترين و حساس‌ترين بازي‌هاي جام بيستم است. دو تيم فيناليست جام جهاني 2010 حالا بايد در شروع جام 2014 به مصاف هم بروند؛ ديداري بزرگ كه بي‌ترديد ترس از آن بر دو تيم سايه انداخته است هر‌چند كه دل بوسكه مربي كهنه‌كار و موفق اسپانيايي‌ها عنوان كرده بازيكنانم ترسي از رويا‌رويي با هلند ندارند اما براي اين تيم احترام قائل هستيم. آنها در دوره قبلي نايب قهرمان شدند و اين نشان مي‌دهد تيم خوب و قدرتمندي هستند.
  بوفون و آرزوي حضور در جام جهاني روسيه
كاپيتان تيم‌ملي فوتبال ايتاليا با آنكه به سن 36 سالگي رسيده اما قصد دارد در جام جهاني روسيه هم به ميدان برود. جان لوئيجي بوفون كه سومين جام جهاني خود را در برزيل تجربه مي‌كند، مي‌گويد: مي‌خواهم تا 40 سالگي بازي كنم، اگر شرايط بدني اجازه بدهد مي‌خواهم در جام جهاني بعدي هم بازي كنم، اصلاً به باز‌نشستگي فكر نمي‌كنم. بوفون در‌باره شانس قهرماني كشورش هم گفت: هر احتمالي در برزيل وجود دارد اما نهايت سعي خود را مي‌كنيم تا با پيروزي به كار‌مان پايان دهيم.
 
بالوتلي: ما قهرمان مي‌شويم
بر‌خلاف بوفون كه با شك و ترديد از موفقيت ايتاليا در برزيل صحبت مي‌كند، ماريو بالوتلي مهاجم گلزن و البته پر‌حاشيه لاجوردي پوشان با اطمينان از قهرماني اسكودتو در جام بيستم سخن مي‌گويد: كاملاً اطمينان دارم كه ايتاليا جام قهرماني را در برزيل بالاي سر مي‌برد. من آدم واقع‌گرايي هستم و در عالم خيال سير نمي‌كنم، تنها يك يا شايد دو تيم قوي‌تر از ما باشند اما اطمينان دارم ما در برزيل در‌خشان ظاهر مي‌شويم. زمان آن رسيده كه رسانه‌ها در‌باره درخشش من بنويسند.
  
 بنزما: همه ما آماده‌ايم
با مصدوميت فرانك ريبري و خروج او از تركيب تيم‌ملي فرانسه، حالا همه نگاه‌ها در اين تيم به كريم بنزما مهاجم گلزن خروس‌ها معطوف شده است. مهاجم تيم‌ملي فرانسه در آستانه جام جهاني از شرايط خوب اين تيم مي‌گويد: خوشبختانه اردو‌هاي موفقيت‌آميزي را پشت سر گذاشته‌ايم، همه بازيكنان آماده هستند تا در برزيل خوش بدر‌خشند و نتايج خوبي به دست آورند. فرانسه بر‌خلاف ديگر مدعيان در گروه آساني قرار گرفته و اين مي‌تواند به بنزما و ديگر ستاره‌هاي تيم دشان كمك زيادي كند.
 
 خود بزرگ بيني ژاپني‌ها
پنج حضور پي در پي در جام جهاني از سوي ژاپني‌ها باعث شده حالا آنها خود را يكي از تيم‌هاي تراز اول دنياي فوتبال به حساب آورند و از حالا به فكر صعود به مراحل بالا و نهايي جام جهاني برزيل باشند تا جايي كه كيسو‌كه هوندا بازيكن مياني اين تيم پيش‌بيني كرده ژاپن به مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي جام جهاني صعود مي‌كند. البته ژاپني‌ها در گروه متعادلي قرار گرفته‌اند و به زعم‌ خود‌شان مي‌توانند از پس يونان، ساحل عاج و كلمبيا بر آيند، البته آنها نبايد از حوادث فوتبال، خود بزرگ‌بيني و غرور كاذب غافل شوند.
  كاهش امنيت در برزيل
در فاصله اندك تا شروع مسابقات جام جهاني آخرين اخبار حكايت از كاهش امنيت در كشور ميزبان مسابقات دارد. روزنامه معتبر اوگلبو در يكي از تازه‌ترين شماره‌هاي خود نوشت به خاطر كاهش و كمبود امنيت بود كه پليس برزيل به تمام كساني كه به اين كشور به عنوان جهانگرد به هنگام جام جهاني سفر مي‌كنند، ‌هشدار داد به هنگام مواجهه با پديده‌هايي مثل تظاهرات يا دعواهاي خياباني، از ايستادن و تماشاكردن خودداري كنند. روزنامه اوديا، ديگر نشريه مهم روزانه برزيل نيز در اين ارتباط عنوان كرده گستردگي برزيل و نبود قدرت كافي از سوي دولت اين كشور به هنگام جام جهاني باعث مي‌شود تا درجه امنيت در همه نقاط اين كشور حداقل در زمان جام جهاني به يك اندازه نباشد.
 
  اعلام پخش مسابقات روز اول
مسابقات روز نخست جام جهاني به طور زنده از شبكه 3 سيما و شبكه ورزش پخش مي‌شود. ديدار افتتاحيه ميان برزيل و كرواسي 30 دقيقه با مداد جمعه و بازي اسپانيا و هلند ساعت 23:30 جمعه از شبكه 3 و ديدار مكزيك و كامرون ساعت 20:30 همين روز از شبكه ورزش پخش مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار