کد خبر: 650720
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
پرونده دوپينگ وزنه‌برداري وارد فاز جديدي شد
ماجراي دوپينگ وزنه‌برداران نوجوان هر روز وارد فاز جديدي مي‌شود...
وحيد صابري

اين خبر تلخ و نگران كننده اما واقعي ابتدا با بي‌توجهي مسئولان فدراسيون همراه بود، هيچ كس پاسخگو نبود تا اينكه رئيس فدراسيون طي گفت و گويي از محروميت وزنه برداران و جريمه خاطيان خبر داد. در سكانس اول همه تقصيرها متوجه «فريدون غزاليان»، مربي مازندراني شد تا آنجا كه اعلام شد اين مربيان خاطي بايد شخصاً جوابگوي اين آبروريزي باشند. اما با اظهارات و ادعاهاي قابل تأمل پدر يكي از وزنه‌برداران دوپينگي و برادر مربي مازندراني متهم شده، ماجرا ابعاد تازه‌اي به خود گرفت. پدر مصطفي خليلي، يكي از وزنه‌برداران دوپينگي، به همراه پسرش و فرشيد غزاليان، برادر مربي مازندراني - كه از سوي حسين رضازاده و حسين توكلي متهم درجه اول ماجراي دوپينگ عنوان شده - به وزارت ورزش و جوانان رفتند تا مستندات خود را از اين ماجرا ارائه دهند.
 
او با اشاره به اينكه پسرم دو سالي بود كه به خاطر مصدوميت كمر تمرين نمي‌كرد و با تمريناتي كه زير نظر من انجام مي‌داد بهبود يافت، گفت: من به او هيچ دارويي جز ويتأمين نمي‌دادم. يادم هست روزي پسرم از اردو به من زنگ زد و گفت كه بچه‌ها براي حسين توكلي از يك تا 4 ميليون تومان پول فرستاده‌اند تا برايشان دارو تهيه كند. من گفتم كه پولي ندارم بدهم، يا بدون دارو كار كند يا به خانه برگردد. با اين اوصاف چطور شد كه آزمايش او مثبت درآمد؟ بي‌شك آن پودري كه در روز مسابقه به پسرم خوراند، باعث دوپينگي شدنش شده است.  مصطفي خليلي، وزنه‌بردار دوپينگي هم درباره اين اتفاق مي‌گويد: پنج دقيقه بعد از شروع مسابقه، كيانوش باقري پودري را آورد و خواست كه بخورم كه قبول نكردم اما حسين توكلي گفت كه اشكالي ندارد. من به حرف سرمربي اعتماد كردم و آن پودر را خوردم.  وي همچنين از ماجرايي كه در اردوي تيم‌ملي رخ داده بود، پرده برداشت و مدعي شد: روزي كه قرار شد مأموران نادو براي تست دوپينگ به اردو بيايند سرمربي تيم جلوي من، ولي‌پور و يك نفر ديگر را گرفت و به اتاقي برد و گفت كه در را از پشت قفل كنيد و براي هيچ كسي بازش نكنيد. اگر ما آن روز آزمايش مي‌داديم و دوپينگ من و ولي‌پور آن روز درمي‌آمد، ديگر آبروريزي نمي‌شد و فدراسيون هم مجبور نبود امروز اين قدر جريمه بدهد.
 
به هر حال آنچه مشخص است اينكه تيم‌ملي وزنه‌برداري ايران تحت تأثير حاشيه‌هاي اين پديده شوم قرار گرفته كه يكي از عواقب اين مسئله عدم اعزام تيم‌ملي جوانان ايران به مسابقات قهرماني جهان در روسيه بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار