کد خبر: 649114
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
برخی ائمه جمعه با این سخن رییس جمهور مبنی بر این که «دولت نباید مردم را به زور به بهشت ببرد» مخالفند ، این که چه کسی در این باره درست می‌گوید را باید در قرآن و کلام خدا جستجو کرد.

برخی ائمه جمعه با این سخن رییس جمهور مبنی بر این که «دولت نباید مردم را به زور به بهشت ببرد» مخالفند ، این که چه کسی در این باره درست می‌گوید را باید در قرآن و کلام خدا جستجو کرد.

صادق زیباکلام در گفت و گو با ایران خبر با اشاره به واکنش‌ها نسبت به گفته رییس جمهور درباره وظیفه دولت در قبال آخرت ملت گفت : رییس جمهور معتقد است که نمی توان مردم را با زور و شلاق به بهشت برد ، اما از آن طرف برخی ائمه جمعه نظرشان خلاف این است ، به نظرم باید پاسخ این موضوع را که کدام یک درست می گویند از قرآن و کلام وحی جستجو کرد.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی که خداوند پیامبر را مسئول ایمان مردم ندانسته است ، گفت : آیا خداوند از حضرت ختمی مرتبت می خواهد که پس از ابلاغ دعوتش در مرحله بعدی به زور مردم را به بهشت ببرد ؟ آیا خداوند می گوید که بعد از ابلاغ دعوتت مردم را چه دوست داشته باشند و چه دوست نداشته باشند، باید به زور به بهشت ببری؟

زیباکلام با بیان اینکه آنچه از کلام وحی استنباط می شود ، هدایت اجباری به بهشت نیست ، گفت: اگر برای پیامبر خدا چنین تکلیفی تعیین نشده است ، پس حق با روحانی است.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
4
0
جناب زیبا کلام"درزمان حضرت محمد"
جامعه ساده بود"اینهمه پیچیدگی در مشکلات جامعه نبود"ماهواره نبود"
تهاجم افکار غرب با اخرین دانش انسان شتاختی" جهت استثمار مردم درکشور ها وجود نداشت.شما فکر می کنید"باید
مانند قبل زندگی کنیم؟اگر اینطور فکر
می کنید؟تاسف اوراست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
مهر ناز خانم مردم مردم عهد عتیق نیستند و دارای فهم و شعور در حد زمانه خود هستند ماهواره فقط چیز بد ندارد و درک مردم هم مطابق زمانه پیشرفت داردو مومنین مومنتر بنابراین باید ماهم با همان دانش انسان شناختی متکی به دین و تکنولوژی کار کنیم نه به زور در حد هزاران سال پیش ... .
ریزبین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
2
0
چه استدلال آبکی..!
واقعا از یک استاد دانشگاه اینگونه استدلال بعید است.
اقایان امام جمعه کی گفتند که مردم را باید زورکی به بهشت برد که ایشان بر این استناد ...واقعا که.....
مسئله بهشت ودر کل وبالاتر از آن خدایی شدن انسان که یکی از برکات آن بهشت است، یک مسئله فطری است.زیرا که خود خدا در قران فرمودند که از روح خود در آدم دمیدیم. حال چگونه است که... دنبال زورکی نشان دادن این فطرت است!!!! اصلا زوری در کار نیست. بحث بر سر نوع تبلیغ دین است که هدف همه دین مداران این است که در جامعه کمترین ریزش را در راه رسیدن به کمال داشته باشیم.
پاسخ ها
دوربین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
این آقا استدلال از قران آورده ... چرا ناگاهانه جو گیر می شوی و کامنت می گذاری یکبار دیگر کامنت خودت را بخوان بعد برو سخنان آیت الله علم الهدا را دوباره بخوان متوجه میشوید که ریزبین که هیچ اصلا دوربین هم نیستید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
3
0
آقای صادق ... ،احسنت تجزیه ات خوب بود ولی ..ترکیبت را ...
سیدجلال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
1
0
مافکر میکردیم که اقای زیبا کلام فقط در سیاست ادعا داره وتحلیلهای ابکی میکنه ولی حالا متوجه شدیم که ترجمه بعضی سورهای قران مجیدرا هم خونده وبه همین خاطر خودشرا را مجتهد ومفسر میدونه لذا من بیسواد هم بخودم اجازه دادم اشکالاتمر ا ازایشون بپرسم لطفا بفرمایید اینهم ایات قصاص وامر بمعروف ونهی ازمنکر واشداو علی الکفارورحماوبینهم ونظایر ان برای چیست؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
4
حق با روحانی است
اسلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
2
1
صادق زیبا کلام مهره نشاندار ... با ژست مثلاً روشنفکر غربگراو استاد دانشگاه سکولار و .....همه خواسته های ... را در فضای ایران ابلاغ و دنبال می کند ، از جمله : مخالفت با برنامه اقتدار آفرین اتمی و نظامی ایران ، ستایش از دیکتاتور های پلید تاریخ معاصر که مزدور خوب انگلیس و منفور ملت ایران بوده اند در به نابودی کشاندن ایران ، مثل ناصرالدین شاه قاجار و رضا خان پالانی کاشف حجاب از سر زنان به زور دگنک ! و ..... تا نامه نگاری تند و کاسه داغ تر از آش در آستانه ساماندهی اتباع غیرمجاز افغان ! علیه ملت و دولت ایران با انگ نژادپرستی !! و در حمایت کورکورانه از مهاجرت سیل آسای میلونها مهاجر قاچاقی غیر قانونی غیر مجاز ... که روزانه هزاران (3000) مورد با قاچاق بر های مرتبط با اشغالگران ناتو از مرز !! ایران گذشته و یکراست به درون شهرهای مرکزی شیعه ایران رخنه می کنند تا پروژه انگلیسی اشغال خزنده خاک ایران و تغییر ترکیب جمعیتی و انسجام مذهبی بومیان ایران را در شهرهای اصلی و مرکزی به پیش ببرند و ما دچار خواب غفلت هستیم و گول شعار نوعدوستی صلیب سرخ و حقوق بشر غرب را می خوریم ، غافل اینکه همه اینها یک برنامه برای کاشتن زمینه آشوب های اجتماعی در مرکز ایران است و بسیار اتباع بیگانه غیرمجاز درون ایران در حال جاسوسی برای دشمنان ایران هستند و سر بزنگاه ناارامی در کشور به کار موساد و MI6 و سیا خواهند آمد و پیامد های ناگوار امنیتی در دل شهرهای شیعه مذهب مرکزی !! ...، حال آنکه کمک به این ... حنفی مسلک باید در مهمانشهر ها باشد تا قابل کنترل باشند و نه که با نرخ رشد منفی ایرانیان و رشد 7 درصد افغانها ، شهرهای مرکزی اصیل ایران کمکم اشغال شود !!!! و....آیا این جز کام انگلیس خبیث است ؟ چنان که 10 میلیون ایرانی شیعه را با راه اندازی قحطی عمدی بزرگ به کشتن می دهد و از همه سو مسیحی لهستانی و و کاتولیک و بهایی و ..... را در ایران کوچاند !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار