کد خبر: 648278
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
يك كارشناس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»:
مقداد همتي گفت: متاسفانه بعد از گذشت حدود هشت ماه از عمر دولت يازدهم هنوز شاهد هيچ گونه سياست اجرايي را به ويژه در بخش عرضه مسكن توسط دولت نبوده‌ايم.
وضعيت مسكن كاملا بلاتكليف است
جوان‌آنلاين: مقداد همتي، كارشناس بازار مسكن در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به وضعيت بازار مسكن اظهار داشت: وضعيت مسكن كاملا بلاتكليف است و در واقع اين مقوله كاملا منتظر اعلام و شروع سياست‌هاي اجرايي دولت يازدهم است.

همتي افزود: متاسفانه هنوز شاهد هيچ گونه سياست اجرايي به ويژه در بخش عرضه مسكن نبوده‌ايم. از مسكن حمايتي، اجتماعي يا سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي صحبت شده است اما هنوز هيچ سياست اجرايي را از سوي دولت شاهد نبوده‌ايم.

اين كارشناس بازار مسكن ادامه داد: در بازار مسكن طرف عرضه و تقاضا همه منتظر ابلاغ و شروع عمليات‌ اجرايي هستند، برخي از سياست‌هاي تحريك تقاضا مثل تسهيلات خريد مسكن اعلام شده و تا سقف 35 ميليون تومان افزايش نيز اجرايي شده است اما به علت ركود سنگيني كه ما در بحث مسكن داشته‌ايم هنوز هيچ اتفاقي در بحث رونق رخ نداده است.


وي عنوان كرد: زماني كه سياست‌ها در بخش عرضه مسكن اعلام نشود بازار از خود هيچ واكنشي نشان نخواهد داد. بنابراين ما همچنان منتظر اجراي سياست‌هاي اجرايي در بخش مسكن خواهيم بود.

همتي در رابطه با وضعيت اجاره بهاي مسكن نيز گفت: به نظر مي‌رسد بازار اجاره مسكن تابع سياست‌هاي اعلامي از سوي وزارت مسكن نمانده است و همگام با بحث تورم اجاره بها نيز افزايش پيدا كرده است.

وي يادآور شد: پيش بيني ما اين است كه بيشتر شاهد افزايش اجاره بهاي مسكن باشيم. اگر دولت در سياست‌هاي كنترل سوداگري و ماليات بر خانه‌هاي خالي، ماليات بر ملك دوم به صورت اجرايي وارد عمل نشود ما همچنان شاهد افزايش بي‌رويه‌ي اجاره بها در بازار مسكن خواهيم بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حقگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
0
3
بسم الله سلام این بیش از 2میلیون مسکن مهر ساخته شده ویا نیمه تمام که از طرف وزیر فعلی عامل اصلی 6برابری قیمت مسکن و 9برابری قیمت زمین شده است . بالاخره باهمه کاستی ها از نظر فنی وساخت چند میلیون را صاحب خانه وسرپناه نموده است .سوال اینست که اگر این تعداد زمین ومسکن داده نشده بود ایا قیمت های مسکن به اینمقدار افزایش نمی یافت !؟ ایا همه مشکلات به 48000میلیارد تومان وام اختصاصی این مورد است و نقدینگی 500000میلیارد تومانی و بلوکه شدن 100میلیارد دلار کشور و به تبع ان گران شدن ناگهانی دلار بیش از 3برابر هیچ نقشی در گرانی ها ندارند؟!جای انصاف وعدالت در سخن گفتن خالیست. یا حق
Agent 707
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
0
0
برای این موضوع هم یک شورای رقابت راه بندازین و بعد کلی بحث و جلسه و شام و آب میوه و پول حیف و میل کردن قیمت ها بکشین بالا مثل مبحث ماشین!
...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار