کد خبر: 647907
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد؛
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس معتقد است ژنرال حفتر به عنواني كه با نهادهاي مردمي مخالفتي ندارد و دلش مي خواهد دولت ليبي انتخابات سالمي را برگزار كند و كارش را ادامه دهد براي تسهيل انقلاب ليبي روي كار آمده است.
جوان‌آنلاين: حسین شیخ الاسلام» در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به وضعيت ليبي اظهارداشت: حضرت آقا اظهار ناراحتي كردن از دخالت خارجي ها در ليبي كه با اين وضع سامان نمي گيرد و حالا ما داريم نتيجه آن را مي بينيم، درحقيقت اين يك بنايي بود كه از پايه اش كج گذاشته شد و اجازه ندادند ملت ليبي خودش يك ساختاري را بسازد و شاهديم كه با دخالت خارجي ها، تسليحات از خارج آوردند و به گروه هاي داخل ليبي استفاده از اسلحه، مهمات و وسايل منفجره را آموزش دادند.
 

وي افزود: ژنرال حفتر كه تازه در ليبي روي كار آمده است از سال 1988 در جنگ بين ليبي و چاد يكي از فرماندهان طرف ليبي بود، اسير چادي ها مي شود و همان جا پناهنده مي شود و تا سال 2011 در خارج از كشور بوده است كه جريان مخالفت در ليبي شروع مي شود به ليبي باز مي گردد و در ارتش انقلابيون عليه قذافي مي جنگيد.
 

شيخ الاسلام ادامه داد: حفتر بعد از انقلاب فرمانده نيروي زميني مي شود، بعد هم كه صاحب مسئوليت و ساختار مي شود و  اخواني ها سر كار مي آيند از ارتش كناره گيري مي كند، آنها هم كنارش مي گذارند و شش ماه پيش بازنشسته اش كردند.
 

اين كارشناس مسائل بين الملل اضافه كرد: وي هميشه حالت مردمي داشته و عليه سلفي ها بوده است و از اول هم كه روي كار آمده اعلام كرده است كه ما با اخواني هاي تندرو و جريان هاي تكفيري مخالفيم و از نهادهايي كه مردم انتخاب كرده اند مثل كميته 60 نفره اي كه قانون اساسي را نوشته اند حمايت مي كنيم و مي گويند چون اين ها را مردم انتخاب كرده اند مي توانند دولت موقت زير نظر اين ها حكومت كند و در حال حاضر  وزارت كشور و نيرو هوايي ارتش به اين ها پيوسته اند.
 

وي با اشاره به اينكه حفتر مي كوشد گروه هاي انقلابي و يگان هايي كه در انقلاب ليبي نقش داشتند را با خودش همراه كند، تصريح كرد: ليبي از  اينكه دست تندروها و سلفي ها بود رنج مي برد و خيلي از اسلحه هاي ليبي از انبارهايش براي درگيري هاي سوريه از طريق لبنان ارسال شد حتي مواد شيميايي و گازهاي شيميايي كه گفتند در تركيه از معارضان گرفته شده كه داشتند مي بردند داخل سوريه، از ليبي منتقل شده بود.
 

شيخ الاسلام افزود: حفتر اعتقاد دارد انقلاب ليبي از مسيرش منحرف شده است به ويژه وقتي كه تندروها و علي الخصوص تكفيري ها كار را در دست گرفته اند.
 

اين كارشناس مسائل بين الملل معتقد است ژنرال حفتر به عنواني كه با نهادهاي مردمي مخالفتي ندارد و دلش مي خواهد دولت ليبي انتخابات سالمي را برگزار كند و كارش را ادامه دهد براي تسهيل انقلاب ليبي روي كار آمده است.
  
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
0
0
خدا کند هرکه قدرت را به دست می گیرد برای اسلام ومردم کار کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار