کد خبر: 647197
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد :
در طرح توسعه این کتابخانه قرار است به زودی یک کتابخانه صوتی ویژه نابینایان ایجاد شود.

رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد با اعلام این خبر گفت: در این بخش کتاب‌ها به صورت شفاهی ضبط شده و نوارهای آن در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و تجهیزات لازم هم برای راه‌اندازی این بخش تهیه شده است که به زودی راه‌اندازی می‌شود.

 

دکتر محمد مهدی جلیلی  افزود : همچنین در حال الکترونیکی کردن بخش پایان‌نامه‌ها هستیم چرا که یکی از پر بازدید‌کننده ترین بخش های کتابخانه را به خود اختصاص داده اند لذا پایان‌نامه‌ها تا سال 84 وارد سیستم اکترونیک خواهد شد ضمن این که يكهزار عنوان منابع و کتب الکترونیکی هم تا‌کنون خریداری شده و 200 عنوان کتاب هم اکنون در سیستم اکترونیک بارگذاری شده است.

 

وی اظهار كرد: در حال حاضر سایت magiran برای دسترسی به مجلات فارسی و مجلات ISI، همچنین سایت مقالات فارسی "نما متن" که دارای مجلات علوم انسانی است، CIVILICA سایت جامع انتشار مقالات کنفرانس‌های داخلی از جمله سایت‌های قابل دسترس از سوی دانشگاه یزد هستند، همچنین تا پایان فروردین امسال طرح اسما را داشتیم که در قالب این طرح مقالات خارجی در دسترس دانشجویان قرار می‌گرفت.

وي از عقد قرارداد با یک شرکت خارجی برای دریافت مقاله‌های خارجی خبر داد و افزود: بر همين اساس سایت‌های Scopus به عنوان یک نمایه شناخته شده و معتبر، Springer، پایگاه وایلی به آدرس  eu.wiley.com، Cambridge به صورت آنلاین و 360 پایگاه اطلاعاتی دیگر به صورت آفلاین که تا به حال دانشگاه عضویتی در آنها نداشته است، در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد.

اين مسئول درباره خرید و افزایش کتب و منابع کتابخانه‌ای افزود: منابع مورد نیاز از جمله نشریات و کتاب‌ها را در نمایشگاه‌هایی همچون نمایشگاه کتاب تهران تا سقف 20 میلیون تومان، نمایشگاه کتب دانشگاهی تا سقف 10میلیون تومان و نمایشگاه‌های کتاب استانی تهیه مي‌کنیم، ضمن این که طرح گسترش خدمات الکترونیکی کتابخانه را داریم که از این پس افراد حقیقی و حقوقی خارج از دانشگاه با پرداخت حق عضویت می‌توانند از منابع کتابخانه استفاده کنند.

جلیلی تعداد مراجعان به کتابخانه مرکزی دانشگاه را روزانه بالغ بر سه هزار نفر مراجعه کننده خواند و در بخشي از سخنانش از ادغام کتابخانه‌های دانشگاه و تجمیع آنها در کتابخانه مرکزی و همچنین تغییر سامانه الکترونیکی کتابخانه خبر داد.

رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد از مکان فعلی کتابخانه راضی نیست و دلیل آن را نبود فضای کافی و استاندارد برای مطالعه عنوان کرد و افزود: فضای فعلی کتابخانه به دلیل رعایت نشدن برخی استاندارد‌ها مورد تایید نیست ضمن این که در طرح جامع عمرانی دانشگاه، فضایی جدید برای ساخت کتابخانه در نظر گرفته شده است که اجرا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر