کد خبر: 646605
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
عضو هیئت مدیر انجمن شرکت های ساختمانی:
عضو هیئت مدیر انجمن شرکت های ساختمانی گفت: در معماری ایرانی - اسلامی سنتی آثار منحصر به فردی وجود دارد که اگر در شهرسازی جدید از آنها استفاده شود، می تواند در جذب گردشگر بسیار مفید باشد.

جواد خوانساری در خصوص فرصت های سرمایه گذاری در حوزه معماری و توریسم اظهار کرد: در حوزه معماری و توریسم فرصت های سرمایه گذاری خوبی وجود دارد که باید به خوبی به سرمایه گذاران معرفی شود.

وی افزود: کشور در معماری و ساخت و ساز پیشنه بسیار درخشانی را دارد که آثار زیادی از آن گذشته ها باقی مانده است و می تواند منشا اثرگذاری بر رونق صنعت گردشگری شود.

این عضو هیئت مدیر انجمن شرکت های ساختمانی با بیان اینکه شهرهایی در کشور که از نظر وجود معماری ایرانی اسلامی در جایگاه بالاتری قراردارند دارای گردشگران بیشتری هستند، گفت: کشور در حال حاضر از نظر گردشگر در جایگاه خوبی قرار دارد که باید بیشتر از این شود ولی با یک بررسی ساده می توان دید شهرهایی که از نظر معماری غنی ترند، گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب می کنند.
خوانساری شهرسازی مدرن را جوابگوی نیازهای صنعت معماری و گردشگری ندانست و تصریح کرد: در معماری مدرن یک الگوی ثابت وجود دارد که در همه جای دنیا می توان نمونه آن را پیدا کرد اما در معماری ایرانی -اسلامی سنتی آثار منحصر به فردی وجود دارد که اگر در شهرسازی جدید از آنها استفاده شود، می تواند در جذب گردشگر بسیار مفید باشد.

خوانساری در پایان تاثیر برگزاری این همایش را در رونق صنعت گردشگری و معماری بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این همایش که در سال های نخست برگزاری خود قرار دارد، کار نویی به شمار می رود که می تواند جذابیت های سرمایه گذاری در این حوزه را به خوبی معرفی کند.

گفتنی است دومین همایش بین المللی معماری و توریسم ۸ و۹ خرداد ماه سال جاری در سالن همایش های صدا و سیمای خراسان رضوی(مشهد مقدس) برگزار می شود، جهت کسب اطلاع بیشتر با www.rayahb.comمراجعه کنید.
 
 
 
منبع: خبرگزاري بسيج
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار