کد خبر: 646511
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
محسن رستگاری
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد از فعالیت 37 باب خنه نور در سطح کانون های مساجد استان خبر داد.

محسن رستگاری انجام فعالیت های قرآنی را یکی از برنامه های شاخص کانون های مساجد استان دانست و گفت: در این راستا برنامه های چون تلاوت نور، تفسیر همراه، طرح های قرآنی تابستانی، تفسیر کوتاه ،حمایت از جلسات سنتی و ... در سطح کانون های استان برگزار می شود.

وی از خانه های نور به عنوان یکی دیگر ازفعالیت های شاخص کانون های مساجد در حوزه قرآن یاد کرد و افزود: خانه های نور به منظور ترویج و توسعه آموزش های قرآنی مساجد و ارتقاء سطح دانش و مهارت های فراگیران قرآن در رشته های مختلف در جوار کانون های فرهنگی و هنری مساجد راه اندازی می شوند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد گفت:هدف از تشکیل خانه های نور ارتقاء سطح کمی و کیفی توانایی خواندن و فهم قرآن و بهره گیری هرچه بیشتر از آن در مساجد،ایجاد زمینه و بستر مناسب برای گسترش مراکز قرآن آموزی و تعامل بیشتر با جلسات قرآن دائر در مساجد، ایجاد زمینه مناسب برای جلب مشارکت بیشتر عوامل فرهنگی مساجد،همسو نمودن فعالیت ها و جذب فعالیت های موازی قرآنی در مساجد و تنهید مقدمات تربیت مربیان قذآن در مساجد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 37 باب خانه نور در جوار کانون های مساجد استان فعالیت می کنند اظهار داشت: اجرای طرح تلاوت نور، طرح تفسیر،طرح عترت، تشکیلو برگزاری جلسات آموزشی در بخش های مختلف قرآن،نماز،احکام و ...، راه اندازی پیش دبستانی قرآنی،برگزاری مسابقات قرآنی ،تهیه بانک نوار،نرم افزار،منابع و ... از اهم فعالیت های مراکز خانه نور هستند.




نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر