کد خبر: 645064
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
مدیرکل استاندارد خبر داد!
مدیرکل استاندارد استان بوشهرگفت: باتوجه به واقع شدن بیشترایستگاه های سی ان جی در مناطق مسکونی شهرهای این استان به منظور اطمینان از سلامت کارکرد تجهیرات، توجه به ایمنی آنها ضروری است.

محمد رحیم بهره مند در نشست با شهرداران استان بوشهر افزود: از مجموع دوهزارو 153 ایستگاه سی ان جی فعال درکشور31 ایستگاه در استان بوشهر قرار دارد که از این شمار نیز 23 ایستگاه متعلق به شهرداری هاست.

وی اضافه کرد: بارها تاکید شده است که ایستگاه های سی ان جی بمب هایی هستند که اگر به نکات ایمنی آنها توجه نشود می توانند همه تاسیسات و مناطق مسکونی تا شعاع 500 متری را تخریب کنند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر اضافه کرد: در هرکدام از ایستگاه های سی ان جی به طور متوسط 50 سیلندر وجود دارد که در اثر پر و خالی شدن تحت فشار قرار می گیرند و استحکام لازم را ندارند که باید هر سه سال یک بار آزمایش مجدد شوند و دیگر تجهیزات نیز نیازمند بازرسی دوره ای مستمر هستند.

بهره مند گفت : توجه به ایمنی آسانسور نیز از دیگر مواردی است که در حیطه کاری شهرداران است و صدور پروانه پایان کار ساختمان آسانسور دار باید با تایید ایمنی این اداره کل انجام شود.

وی افزود:هم اینک فقط شهرداری های بوشهر و برازجان صدور پروانه پایان کار ساختمانی را منوط به تاییدیه اداره کل استاندارد کرده اند و 34 شهرداری دیگر استان بوشهر نسبت به این مهم توجه لازم را ندارند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد:باتوجه به وقوع حوادث متعدد ناشی از غیر استاندارد و معیوب بودن تجهیزات آسانسورها این اداره کل براساس قانون اجازه پلمپ آسانسور ساختمان ها را دارد و حتی می تواند پرونده صادرکننده پروانه پایان کار ساختمان را دادگاهی کند.

بهره مند گفت: در استان بوشهر فقط پارک بازی بوشهر و برازجان ایمن هستند که ایمن سازی مابقی، همکاری شهرداری ها را طلب می کند.

وی افزود: با توجه به زلزله خیز بودن استان بوشهر استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و ساز ها ضریب ایمنی را افزایش می دهد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر یادآورشد: 31 قلم مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری هستند که شن و ماسه، تیرچه بلوک و بتن آماده از جمله آنهاست.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر