کد خبر: 644390
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های بسیج تحول عظیمی را در مساجد به دنبال دارد.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،با بیان اینکه در حوزه فرهنگ حر ف و حدیث بسیار است گفت:در بحث فرهنگ دیدگاه های بسیاری وجود دارد و هرکسی فرهنگ را از دیدگاه خود تحلیل می کند.

وی از خانواده به عنوان شکل دهنده فرهنگ و رشد دهنده آموزه های دینی در جامعه یاد کرد و گفت: دشمن اکنون از کارکرد خانواده در نظام جمهوری اسلامی آگاهی یافته و به دنبال نابودی این بنیان است که اگر این اتفاق محقق شود دیگر چیزی به نام فرهنگ وجود نخواهد داشت.

جوکار با بیان اینکه در حوزه دستورالعمل و قانون در سطح خوبی قرار داریم اظهار داشت: مهمترین مشکل ما در بحث فرهنگ مربوط به عملکردها می باشد .

وی تصریح کرد:در بعضی مسائل مانند قرآن،اعتکاف و ... خوب کار دشه است اما در بحث فرهنگ عمومی دارای مشکل می باشیم و باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا فرهنگ عمومی با فرهنگ مطلوب تطابق پیدا نکند دچار دوگانگی خواهیم بود افزود: کار مدیریت فرهنگی باید در راستای نزدیک کردن این دو فرهنگ به یکدیگر باشد.

وی بر لزوم ایجاد هماهنگی بین دستگاه های فرهنگی تاکید کرد و گفت:سیاست های روشن و شفافی در بحث فرهنگ موجود است اما متاسفانه شاهد موازی کاری های بسیاری در این حوزه می باشیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد مرزبندی در بین دستگاه های فرهنگی شد و افزود:نیاز امروز جامعه ما یک هماهنگ کننده در بحث فرهنگ می باشد.

وی از فرهنگ به عنوان زیر ساخت یاد کرد و اظهار داشت: بسیاری از مشکلات موجود در بحث امنیت کشور نشات گرفته از موضوع فرهنگ است.

جوکار انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی دانست و تصریح کرد:اگز فرهنگ این انقلاب گرفته شود چیزی از آن باقی نمی ماند.

وی با اشاره به موازی کاری های موجود در مساجد گفت:باید یک مدیریت واحد در مساجد ایجاد شود تا بتوان با برنامه ریزی زمینه های لازم را جهت حضور جوانان در مساجد فراهم نمود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعامل بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و بسیج می تواند تحول عظیمی را در مساجد به دنبال داشته باشد.

وی بر به روز کردن مساجد تاکید کرد و گفت:فعالیت ها باید به همت خود جوانان در مساجد شکل گیرد و از این طریق برای حضور آن ها در مساجد اگیزه ایجاد شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر