کد خبر: 643954
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
رییس اتحادیه قنادان، بستنی و آبمیوه‌فروشان زنجان تاکید کرد: خانواده‌ها از بستنی‌فروشی‌های دارای مجوز کار خرید کنند.

رسول محمدی با بیان این مطلب،، اظهار کرد: همه واحدهای عرضه‌کننده بستنی و آبمیوه باید دارای کارت سلامت و مجوز فعالیت باشند و خانواده‌ها باید از واحدهای معتبر خرید کنند و به این نکته توجه داشته باشند که سلامت خود و فرزندان‌شان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: البته بازرسان اتحادیه و مجمع با مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان برخورد می‌کنند، اما این موضوع را نیز باید مدنظر داشت که تعدادی افراد بدون توجه به سلامت دیگران در واحدهایی که مجوز کار ندارند اقدام به فروش آبمیوه و بستنی می‌کنند که این امر باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

این فعال صنفی با بیان اینکه بستنی از جمله خوراکی‌هایی است که در فصل تابستان هواداران بسیاری دارد، افزود: مواد تشکیل‌دهنده آن اعم از خامه، شیر، شکر، مغز خشکبار (گردو، پسته، بادام)، میوه‌ها و طعم‌دهنده‌ها از حساسیت زیادی برخوردارند و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، احتمال بروز هر نوع آلودگی و به تبع آن ایجاد مسمومیت در مصرف‌کننده افزایش می‌یابد.

محمدی با تاکید بر اینکه صاحبان و کارگران فعال در واحدهای صنفی بستنی‌فروشی باید کارت سلامت داشته باشند، خاطرنشان ‌کرد: خوشبختانه این نکته از سوی فعالان در این صنف رعایت شده و موید این امر وضعیت مطلوب مغازه‌های عرضه کننده این مواد خوراکی در فصل تابستان است.

وی ادامه داد: در نظافت وسایل تهیه بستنی باید دقت کرده و در محل محفوظی نگهداری شود تا مشکلی برای مصرف‌کنندگان به ‌وجود آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار