کد خبر: 643924
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
تكليف هيئت مديره و مديرعامل جديد باشگاه به موقع و قبل از آنكه...
دنيا حيدري
تكليف هيئت مديره و مديرعامل جديد باشگاه به موقع و قبل از آنكه پرسپوليس زمان زيادي از دست بدهد مشخص شد. با اين تغييرات، حالا تنها دغدغه سرخپوشان مشخص شدن تكليف كادر فني است. خصوصا كه ظاهراً اسپانسر خوبي هم قرار است اين تيم را در فصل جديد همراهي كند و در خصوص مسائل مالي نيز مشكلي پرسپوليس را تهديد نمي‌كند.
نخستين روز كاري هيئت مديره جديد سرخپوشان با جلسه‌اي كه نتيجه‌اش انتخاب مديرعامل بود شروع شد. اما اين پايان روز پر كار هيئت مديره پرسپوليس نبود. دومين جلسه اين هيئت بعد از ظهر دوشنبه برگزار شد. جلسه‌اي كه به گفته مديرعامل جديد سرخپوشان قرار بود در آن تكليف كادر فني تيم روشن شود. اما بعد از پايان جلسه گفته شد نشست عصر دوشنبه اعضاي هيئت مديره باشگاه پرسپوليس با محور بررسي راهكارهاي پرداخت بدهي بازيكنان و حل مشكل وينگادا و كارواليو برگزار و مقرر شد عليرضا رحيمي روز سه‌شنبه (ديروز) در نشست هايي با مسئولان باشگاه مشكل اين دو خارجي را حل كند تا منجر به كسر امتياز از سرخپوشان نشود و روشن شدن تكليف كادر فني اين باشگاه براي فصل چهاردهم ليگ برتر به پنج شنبه موكول شد. اين در حالي است كه ابتدا به گفته رحيمي قرار بود در جلسه ساعت 17 روز دوشنبه تكليف دايي و دستيارانش روشن شود و بعد از آن، گفته شد طي 72 ساعت آينده تكليف دايي مشخص مي‌شود و حالا هم كه وعده پنج شنبه داده شده است!
دايي در پرسپوليس مي‌ماند
در حالي كه بعد از دومين جلسه روز دوشنبه اعضاي هيئت مديره پرسپوليس با رحيمي گفته شد تكليف دايي پنج شنبه مشخص مي‌شود، مديرعامل جديد سرخپوشان در برنامه نود اعلام كرد كه دوشنبه با دايي جلسه‌اي داشته و از ادامه همكاري با سرمربي پرسپوليس خبر داد: « روز دوشنبه با دايي يك جلسه داشتم و فصل آينده هم در خدمت ايشان خواهيم بود.»
البته پيش از برگزاري دومين جلسه هيئت مديره نيز گفته مي‌شد كه اعضا با توجه به نتايج اين فصل دايي و كارنامه او در پرسپوليس به همكاري با او علاقه‌مند هستند و با اين حساب تنها نظر دايي در خصوص ادامه اين همكاري شرط بود كه بعيد به نظر مي‌رسد با توجه به آنكه طبق گفته‌هاي قبلي‌اش ليست فصل بعد و برنامه‌هايش را هم آماده كرده، با ادامه اين همكاري مخالف باشد. مگر آنكه در مذاكره بامسئولان جديد باشگاه نتواند براي ادامه همكاري با سرخپوشان به توافق برسد.
دايي سرمربي پرسپوليس است. اين را قراردادي كه او فصل قبل با رويانيان امضا كرده است، مي‌گويد. قراردادي سه ساله كه البته ادامه همكاري در سال‌هاي دوم و سوم آن مشروط است به رضايت طرفين براي ادامه كار. با اين وجود دايي همانطور كه پيش از اين گفته بود، بعد از پايان ليگ سيزدهم نفرات مورد نياز تيمش براي شروعي دوباره را نيز نوشته و برنامه‌ريزي‌هاي خود براي فصل جديد را هم مهيا كرده بود و تنها در انتظار روشن شدن تكليف هيئت مديره و مديرعامل پرسپوليس بود تا ليست و برنامه‌هاي خود را ارائه دهد. اما قبل از ارائه اين ليست، او بايد با مسئولان جديد باشگاه دور يك ميز مي‌نشست براي مهيا شدن شرايط ادامه همكاري.
 
سرخپوشان تخفيف مي‌خواهند!
آنچه مسلم است شرايط اين فصل سرخپوشان با فصل گذشته كاملاً متفاوت خواهد بود. اما حساسيت‌ها هم با توجه به اينكه پرسپوليس امسال بايد در ليگ قهرمانان هم حاضر باشد قاعدتا بيشتر است. با اين وجود تصور نمي‌شود مانند فصل گذشته سر كيسه پرداختي‌ها شل باشد و رحيمي مانند رويانيان از گذاشتن صفرهاي متعدد برابر قراردادها ابايي نداشته باشد. مديرعامل جديد اما گفته كه پايبند تمام قول‌هاي شفاهي و كتبي رويانيان است و شايد قرارداد ميلياردي دايي هم يكي از همان قول‌هاي كتبي باشد كه رحيمي گفته به آن گردن مي‌نهد!
از شواهد امر و صحبت‌هاي رحيمي اين طور برمي‌آيد كه او روي ادامه همكاري با دايي نظر مثبت دارد. اما در پي اين نظر مثبت مشكلاتي هم وجود دارد كه يكي از آنها به مبلغ قرارداد دايي باز مي‌گردد. پرداخت يك ميليارد و 750 ميليون تومان ديگر به دايي براي سال دوم قرارداد با توجه به دستور تعديل قراردادها از سوي وزارتخانه امكان‌پذير نيست و بي‌شك دايي هم با وجود داشتن قرارداد مي‌داند دستور اكيد داده شدن تا در مبلغ قراردادها تجديد نظر شود و قرارداد دايي هم از اين قاعده مستثني نيست. به همين دليل رحيمي در‌صدد گرفتن تخفيف از سرمربي سرخپوشان است و اين مسئله را در همان نخستين روز كاري‌اش در پرسپوليس در لفافه بيان كرد. اما بايد ديد دايي حاضر به دادن تخفيف است يا بايد قيد همكاري با پرسپوليس را بزند!
 
خوان اول رحيمي...
بي شك وزارت باتوجه به موضع گيري‌هاي اخير دايي نظر مثبتي روي او ندارد، اما كنار گذاشتن دايي در اين مقطع نيز نه به سود وزارت است نه پرسپوليس. دايي با وجود همه مشكلات سال گذشته توانست عنوان نايب قهرماني را براي تيمش كسب كند. (هر چند كه قهرماني هم در مشت اين تيم بود و مفت آن را از دست داد!) با اين وجود، بهترين كار نگه داشتن دايي است و ادامه دادن با مربي كه عملكردش مثبت بوده و شناخت خوبي هم از تيم دارد و حالا بايد تنها تمركزش را روي آماده كردن اين تيم براي فصل جديد بگذارد. اما قبول دايي بدون چون و چرا و گردن نهادن به تمام مفاد قرارداد رويانيان با دايي هم در برنامه‌هاي رحيمي و وزارت ورزش كه البته سعي مي‌كند خودش را دور نگه دارد و هيچ كاره نشان بدهد، نيست. با اين وجود بايد ديد رحيمي برابر اين مسئله كه مي‌تواند نخستين چالش مديريتي او در باشگاه پرسپوليس باشد چه تدبيري مي‌انديشد و آيا مي‌تواند از اولين آزمون سربلند بيرون بيايد يا مچ‌اش همين اول كار خوابانده مي‌شود!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار