کد خبر: 643921
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
انتقاد دوباره سرمربي پرتغالي از اردوي آفريقا و كمبود لباس
وقتي دوشنبه شب كارلوس كرش با چهره‌اي عصبي و گرفته از...
سعيد احمديان
وقتي دوشنبه شب كارلوس كرش با چهره‌اي عصبي و گرفته از آفريقاي جنوبي روي خط تصويري برنامه نود آمد، نگراني‌ها از وضعيت تيم ملي در‌فاصله كمتر از 45 روز تا شروع جام جهاني بيشتر به اوج رسيد؛ نگراني هايي كه پس از اردوي ناقص تيم ملي در آفريقا آغاز شده بود، تا جايي كه كرش اعتراف كرد با اين شرايط به هدف‌هايش نرسيده و اين اردو شكست خورده است. نااميد‌كننده‌تر اينكه او گفت ايران با اين وضعيت هيچ شانسي براي صعود به مرحله دوم ندارد، آن هم در حالي كه 64 درصد مردم در نظرسنجي برنامه نود عنوان كردند كه از شاگردان كرش توقع دارند براي اولين بار از مرحله گروهي صعود كنند!
 
هيچ شانسي براي صعود نداريم
 
كرش ابتداي صحبت‌هايش در برنامه نود بار ديگر از شرايط اردوي آفريقاي جنوبي انتقاد كرد تا نشان دهد شرايط راضي‌كننده نيست. او با بيان اينكه با توجه به محدوديت‌هايي كه داشتيم بازيكنانم در اين اردو بسيار متعهد ظاهر شدند، گفت: «از لحاظ رسيدن به اهداف‌مان با يك شكست بزرگ مواجه شديم كه مي‌توانيد تأثيرات آن را در جام جهاني ببينيد. شما مي‌توانيد يك اردو را برگزار كنيد، بدون اينكه هتل يا امكانات داشته باشيد، اما بدون بازيكن نمي‌توان اردو برگزار كرد و اين در حالي است كه من اين برنامه را از يك‌سال پيش تدوين كرده بودم. »
كرش در ادامه گفت كه با اين وضعيت شانسي براي صعود تيم ملي قائل نيست. او در پاسخ به اين سؤال كه آيا تيم‌هاي باشگاهي در خصوص همكاري با تيم ملي قولي داده بودند يا خير، گفت: «در اين اردو قرار بود بازيكنان به سطح آمادگي خوبي براي جام جهاني برسند. باز هم تكرار مي‌كنم ما در طول يك سال گذشته اين برنامه‌ريزي را كرده بوديم. اگر مي‌خواهيم در جام جهاني بازي‌هاي خوبي انجام دهيم شرايط مهيا نيست و با وضعيت تمرين بازيكنان داخلي و سطح ليگ ايران يك درصد هم شانس صعود نداريم.»
 
تيم‌ملي مشكل لباس دارد
 
اسپانسر لباس‌هاي تيم ملي هم از ديگر صحبت‌هاي جنجالي او بود؛ جايي كه او به نكته عجيبي در ادامه اشاره كرد و گفت: «واقعيت اين است كه حمايت براي تيم ملي آن چيزي نبود كه توقعش را داشتيم. ما در حالي 30 هزار دلار براي اضافه‌ بارمان پرداخت كرديم كه با اين مبلغ مي‌شد لباس‌هاي خوبي خريد و امكانات مناسب‌تري مهيا كرد، اما اينجا اسپانسر ما فقط يك دست گرمكن براي سه هفته به ما داده است. »
 
البته كفاشيان در ادامه برنامه روي خط تلفني برنامه نود آمد و اعتراف كرد كه از صحبت‌هاي كرش درباره كمبود لباس تعجب كرده است: «حدود يك ميليارد و 300 ميليون هزينه اعزام تيم ملي به آفريقاي جنوبي شده است. با اين هزينه‌اي كه شد ديگر دليلي نداشت بخواهيم بحث 30 دست گرمكن را پيش بكشيم، ضمن اينكه اسپانسر تيم ملي طبق قراردادي كه داريم به تعهدش عمل كرده و به صورت مجاني به ما لباس مي‌دهد. ما يك و نيم ميليارد خرج كرديم، تعجب مي‌كنم چرا كرش اين مباحث را مطرح كرد، بنابراين بعدا به او توضيح مي‌دهيم و از او توضيح هم مي‌خواهيم.»
 
قولي براي موفقيت در برزيل نمي‌دهم
 
سرمربي پرتغالي تيم ملي ايران كه بر خلاف گذشته چهره بشاشي نداشت، درباره اينكه چرا چهره شاد و بشاش ندارد، گفت: «علت اين وضع صورت من اين است كه صبح، ظهر و شب به خاطر منافع تيم ملي كار مي‌كنم و به خاطر تعطيلات به آفريقاي جنوبي نيامدم. با اين حال فكر مي‌كنم اگر اين فرصت را داشته باشيم كه در يك سطح حرفه‌اي بازيكنان را آماده كنيم، اين شانس را خواهيم داشت تا در جام جهاني، بازيكنان ايران بتوانند نمايش خوبي را از خود ارائه دهند. آنها توانايي آن را دارند كه به اين سطح برسند.»
البته او در خصوص اينكه آيا قولي به مردم ايران خواهيد داد يا خير، گفت: « سه سال است كه مرا مي‌شناسيد. من نيامده‌ام كه قول و وعده بدهم. تنها قولم اين است كه سخت كار مي‌كنم. در حال حاضر هم دليل اصلي برگزاري اين اردو، آمادگي بازيكنان داخلي بود و البته شناخت از شرايط تيم‌هاي آفريقايي كه جا دارد از آنها تشكر كنم و تمام احترام قلب و روح من براي آنها خواهد بود، چون فوق‌العاده بودند. من هميشه ديدگاهم مثبت است، كاملاً ايمان دارم كه مي‌توانيم با تلاش‌مان بهترين عملكرد را در جام جهاني داشته باشيم، اما مسلماً دوست ندارم افرادي با من و فوتبال، بازي بكنند و بخواهند به فوتبال دروغ بگويند. »
 
بازيكن داخلي ديگر به تيم اضافه نمي‌شود
در حالي تيم ملي در اردوي آفريقاي جنوبي به سر مي‌برد كه گفته مي‌شد براي اتريش بازيكناني
مانند علي كريمي به تيم ملي اضافه خواهند شد، اما كرش ديروز اين شايعه را رد كرد. او در پاسخ به اين سؤال كه آيا بازيكن ديگري از ليگ ايران به تيم ملي دعوت خواهد كرد يا خير، گفت: «خير. از بازيكنان داخل ايران به تعداد كافي بازيكن دارم و براي اردوي اتريش تلفيقي از بازيكنان داخلي و خارج از كشور را در نظر گرفته‌ام. » البته او در ادامه اضافه شدن بازيكنان ايراني را كه در خارج از كشور بازي مي‌كنند به اردوي تيم ملي رد نكرد: «اين شانس همچنان براي بازيكنان ديگر وجود دارد، اما در حال حاضر نمي‌توانم بگويم اين بازيكن كيست و كجا بازي مي‌كند. »
 
كار در ايران با سختي هايش جذاب است
كرش همچنين ديروز در گفت‌وگويي با رويترز برخلاف صحبت‌هايش در برنامه نود، اميدوارانه از شرايط ايران براي حضور در جام جهاني صحبت كرد: «با تمام سختي‌هايي كه طي سه سال گذشته تحمل كرده‌ام، بايد بگويم ايران نشان داده كه در داشتن تعصب به فوتبال، شماره يك است. براي همين است كه حضور در تيم ملي ايران يكي از جذاب‌ترين شغل‌هايي بوده كه تاكنون داشته‌ام. ما در حالي به جام جهاني مي‌رويم كه فقط راهيابي به مرحله دوم جام جهاني را مد نظر قرار داده‌ايم. مي‌دانم شايد اين فكر واقع‌گرايانه نباشد و بيشتر جنبه تخيلي داشته باشد، اما چاره ديگري جز اين كار ندارم. زيرا بايد توجه همه را به اين موضوع جلب كنم. اينكه بتوانيم يا نتوانيم اين كار را انجام دهيم دو داستان متفاوت خواهد بود. »
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار