کد خبر: 643669
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
خواسته علي كفاشيان از دولت
دو روز است كه بازرسان كنفدراسيون فوتبال آسيا به ايران آمده‌اند تا از...
سعيد احمديان
دو روز است كه بازرسان كنفدراسيون فوتبال آسيا به ايران آمده‌اند تا از امكانات كشورمان براي ميزباني جام ملت‌هاي آسيا 2019 بازديد كنند. آنها قرار است در مدت سه روز حضورشان در ايران از ورزشگاه‌ها و امكانات شش شهري كه براي ميزباني اين رقابت‌ها از سوي ايران معرفي شده است بازديد كنند. تايلند، امارات و عربستان سه نامزد ديگر ميزباني جام ملت‌ها هستند كه رقيب ايران به حساب مي‌آيند و قرار است در پاييز امسال در اجلاس AFC ميزبان جام ملت‌هاي 2019 مشخص شود؛ رقابت‌هايي كه براي اولين بار با حضور 24 تيم برگزار مي‌شود.
   
جام ملت‌هاي 1968 اولين و آخرين دوره‌اي بود كه ايران ميزبان جام ملت‌ها بود و حالا ايران براي ميزباني جام ملت‌هاي 2019 نامزد شده است. البته براي جام ملت‌هاي 2011 كه در دوحه برگزار شد هم ايران كانديدا شده بود، اما در نهايت ميزباني به قطري‌ها رسيد. البته آن روزها مسئولان فدراسيون فوتبال ميزباني جام ملت‌ها را زياد جدي نگرفته بودند، اما اين بار ايران يكي از شانس‌هاي اصلي ميزباني جام ملت‌ها است، هر چند رقيبان سرسختي مانند امارات دارد. با اين وجود علي كفاشيان و همكارانش اميدوارند كه ميزباني بزرگ‌ترين رقابت فوتبال آسيا به ايران برسد؛ آرزويي كه او گفته است مي‌خواهد در كارنامه مديريتش آن را ثبت كند.  به همين خاطر هم يك‌شنبه بود كه هيئت بازرسان ايران براي سنجيدن شرايط ميزباني جام ملت‌ها به تهران آمدند. اين بازرسان قرار است از امكانات شش شهر ايران كه براي ميزباني جام ملت‌ها به كنفدراسيون فوتبال‌آسيا معرفي شده‌اند، بازديد كنند. تهران، اصفهان، تبريز، مشهد، شيراز و كرمان شهرهايي هستند كه بازرسان AFC در مدت حضورشان در ايران به آنجا سفر خواهند كرد تا از نزديك شرايط اين شهرها را بسنجند و امكانات آنها را بررسي كنند.
 
 نماينده AFC: در ميزباني خاطرات خوبي به يادگار گذاشته ايد
چتان كول‌ كارني سرپرست تيم بازديدكننده AFC در ابتداي سفرش به ايران حرف‌هاي اميدوار كننده‌اي
زده است. او گفته: «كشور ايران تاكنون ميزبان بسياري از مسابقات بوده و در هر مسابقه‌اي كه ميزباني كرده، خاطرات خوبي را از خود به يادگار گذاشته است. تماشاگران ايراني شور و اشتياق بالايي به فوتبال دارند و اين مسئله را در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا نشان دادند. آنها در هر بازي سكوهاي ورزشگاه‌ها را پُر كردند و در هر بازي استقبال خوبي صورت گرفت. »
البته كول‌كارني يادآور شده كه كشورهاي ديگر هم نامزد هستند و ايران بايد با‌آنها رقابت كند:«در حال حاضر چهار كشور درگير رقابت براي گرفتن ميزباني جام ملت‌هاي 2019 آسيا هستند. ما تا به حال از كشورهاي تايلند و امارات بازديد و امكانات اين كشورها را بررسي كرده‌ايم. بعد از بررسي شرايط ايران نيز به عربستان خواهيم رفت تا امكانات اين كشور را هم بررسي كنيم. به هر كشوري كه مي‌رويم انتظارات از ما بالاست، اما بايد بگويم گروهي كه به ايران آمده‌اند فقط گزارش‌هاي خود را مي‌نويسند. هر كدام از اين افراد در حوزه خود تخصص بالايي دارند، اما AFC با توجه به گزارش‌ها تصميم نهايي را خواهد گرفت. »
  كفاشيان: با لابي دولت مي‌توانيم ميزبان جام ملت‌ها شويم
رئيس فدراسيون فوتبال معتقد است كه دولت بايد به كمك فدراسيون بيايد و با لابي‌هاي سياسي شرايط را براي گرفتن ميزباني ايران مهيا كند. او در اين باره توضيح داد: «ما انتظار داريم دولت در اين باره از ما حمايت كند. تا حمايت نشويم كاري انجام نمي‌شود. ممكن است ما كارمان را به خوبي انجام دهيم اما امارات و تايلند فقط با لابي ميزباني را بگيرند. حمايت و اشتياق دولت‌ها در اين قضيه تاثيرگذار است و تجربه اين را به همه ما ثابت كرد. گرفتن ميزباني جام ملت‌هاي آسيا براي هر كشوري فقط از نظر فوتبالي و ورزشي اهميت ندارد، بلكه در ساير حوزه‌ها از جمله مسائل اجتماعي، اقتصادي و. . . تاثيرگذار است. اميدوارم دولت جديد اين كار را در دستور كارش قرار دهد. » كفاشيان در واكنش به اينكه ظاهراً دكتر روحاني در جلسه حضوري كه با سپ بلاتر رئيس فيفا و شيخ سلمان رئيس AFC داشت در اين باره درخواست ايران را مطرح كرده بود، گفت: « بله در آنجا اين درخواست مطرح شد، اما بايد ويژه‌تر انجام شود. اينكه در كنار شش موضوع ديگر براي اين موضوع هم مذاكره كنيم، كافي نيست، بلكه مي‌طلبد تا به صورت اختصاصي و ويژه وارد عمل شد. ما كار كارشناسي را انجام داديم و از دولت مي‌خواهيم با سران كشورها مذاكره كند و حمايت و اشتياق خودش را نشان دهد. »
 
 انتخاب امارات تكذيب شد
تلاش‌هاي ايران در حالي است كه ديروز يكي از روزنامه‌ها مدعي شد كه نماينده AFC گفته است بازديد نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا از ايران نمايشي بوده و ميزباني مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا در سال 2019 به امارات داده شده است. البته اين شايعه خيلي زود با تكذيب هيئت بازرسي كنفدراسيون فوتبال آسيا روبه‌رو شد و آنها اعلام كردند كه از زمان ورودشان به ايران تاكنون با هيچ رسانه يا شخصي در خصوص ميزباني اين مسابقات مصاحبه نداشته و زماني كه ايران را به مقصد AFC ترك خواهند كرد، بيانيه‌اي كامل درباره شرايط ميزباني ايران اعلام خواهند كرد و در آن بيانيه نيز هيچ اشاره‌اي به كانديداهاي موجود و انتخاب ميزبان نهايي از ميان آنها نخواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار