کد خبر: 643465
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
نماینده ولی فقیه در استان یزد،
روحانیون بافعالیت های متنوع جوانان را از پای ماهوارها به مساجد بکشانند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، گفت: دیگر نمی توانیم ماهواره ها را جمع کنیم بلکه باید با انجام فعالیت های متنوع فرهنگی و هنری جوانان را از پای ماهوارها به مساجد جذب کنیم.

آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد در تجمع طلاب و روحانیون بسیجی یزد ، با اشاره به توطئه های دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان این نظام به دنبال نابودی بنیان خانواده و رواج سبک زندگی غربی در این کشور هستند.

 وی با اشاره به هجمه رسانه ای دشمن بر جوانان تصریح کرد: دیگر نمی توان ماهواره ها را جمع کرد بلکه باید با برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع، پرمحتوا و جذاب فرهنگی هنری در سطح مساجد جوانان را از پای ماهواره ها به مساجد کشاند.

آیت الله ناصری، با بیان اینکه دیگر جای هیچگونه تعلل و غفلتی در این زمینه وجود ندارد افزود: اگر به فعالیت های فرهنگی مساجد و جذب جوانان به دین کم توجهی شود دشمنان جوانان ما را بی هویت ساخته و آنان را جذب می کنند.

وی با اشاره به نقش طلاب و روحانیون در رونق فعالیت های مساجد گفت: طلاب و روحانیون نباید فقط به اکتفا نماز در مساجد اکتفا کنند بلکه باید با برنامه ریزی و در دست گرفتن عمران معنوی مساجد زمینه ها لازم جهت حضور حداکثری مردم در مساجد و به ویژه جوانان و نوجوانان را فراهم آورند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، از خالی شدن مساجد گلایه کرد و اظهار داشت: روحانیون باید به عنوان چراغ و شمع در مساجد مردم را گرد خود جمع و مساجد را به جایگاهی برای رفع تمامی نیازهای مردم تبدیل کنند.

وی با اشاره به حضور 16 میلیون دانش آموز در کشور گفت: در برنامه ریزی های فرهنگی خود از این دانش آموزان غافل مانده ایم و عمده فعالیت ها خود را به سمت دانشگاه ها برده ایم در حالی که تنها سه میلیون دانشجو در کشور وجود دارد.

امام جمعه یزد، با بیان اینکه دانشجویان در سنی قرار دارند که فعالیت های فرهنگی بر آن ها تاثیری ندارد عنوان کرد: با انجام فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها تنها می توان دانشجویان را حفظ کرد در حالی که با چنین فعالیت های می توان به دانش آموزان هویت بخشید و آنان را برای همیشه جذب دین کرد.

وی بر لزوم برنامه ریزی برای آموزش و پرورش کشور تاکید کرد و گفت: حضور روحانیون در مدارس، مجهز شدن طلاب به علوم روز، جذب جوانان به حوزه های علمیه و توجه به تربیت معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان از مهم ترین راه کارهای ممکن جهت توجه به تعلیم و تربیت دانش آموزان می باشد.

آیت الله ناصری، با اشاره به مهاجرت نخبگان از کشور اظهار داشت: سال ها برای یک دانش آموز در کشور هزینه و زحمت کشیده می شود و هنگامی که باید از آن دانش آموز استفاده شود شاهد مهاجرت او هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت جوانان باید در دوران دانش آموزی برای تعهد و حس احساس مسئولیت ایجاد کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان یزد، با اشاره به برگزاری فریضه نماز جمعه به برکت انقلاب در کشور افزود: نمازجمعه یکی از شعائر بزرگ اسلامی و فریضه دینی ما می باشد و یکی از مکان هایی است که مورد رصد دشمنان قرار دارد.

وی تاکید کرد: روحانیون باید در منابر و خطابه های خود مردم را به حضور در این مراسم الهی دعوت کنید تا شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر این فریضه الهی باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر