کد خبر: 643239
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش خبر داد:
سي و دومين جشنواره مسابقات فرهنگي و هنري دانش‌آموزان برتر استان يزد با رقابت چهار هزار دانش‌آموز در رشته‌هاي مختلف، در اردكان آغاز شد.

معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان در آيين آغازين اين جشنواره با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان "سال اقتصاد و فرهنگ با مديريت جهادي و عزم ملي" از سوي مقام معظم رهبري، اظهار كرد: آموزش و پرورش استان يزد نيز اساس كار خود در حوزه پرورشي را به ترويج فرهنگ قرآني و الگو قرار دادن سبك اسلامي – قرآني در زندگي دانش‌آموزان قرار داده است.

علي سرداري  افزود: اگر امروز بخواهيم جوانان را از پليدي‌ها دور كنيم بايد انس با قرآن را در ميان دانش‌آموزان پررنگ شود و اين امر تنها از طريق آموزش و پرورش ميسّر خواهد بود.

وی از دانش‌آموزان خواست تا هر روز خود را با تلاوت قرآن شروع كنند و در اين خصوص بيان كرد: اگر اين تلاوت را با خواندن معني آيات همراه سازيد، لذت و طعم موفقيت را در زندگي خواهيد چشيد.

رييس اداره فرهنگي و هنري آموزش و پرورش استان يزد نيز در مورد اين جشنواره گفت: 180هزار نفر از دانش‌آموزان استان يزد در رشته‌هاي قرآن، عترت و نماز، هنرهاي تجسمي، هنرهاي آوايي، هنرهاي نمايشي، رشته‌هاي ادبي، نمايشنامه نويسي و فيلم كوتاه در مرحله آموزشگاهي در شهرستان و منطقه به رقابت پرداختند.

محمد حسين انتظاري  ادامه داد: از اين تعداد شركت‌كننده، چهار هزار نفر از دانش‌آموزان برگزيده مرحله شهرستان از 14 شهرستان و منطقه آموزشي به مرحله استاني راه يافتند.

وی يادآور شد: در مراسم پاياني اين جشنواره به 1400 نفر از حائزين رتبه‌هاي اول تا سوم هر رشته به تفكيك پايه و جنسيت، لوح تقدير و هدايايي اهدا خواهد شد.

لازم به ذکر است ؛ كه آثار برگزيدگان رتبه‌هاي اول هر رشته، پايه و جنسيت، به مرحله غيرحضوري كشوري راه پيدا خواهد كرد و آثار برگزيده اين مرحله نيز در مسابقات كشوري در تابستان شركت مي‌كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر