کد خبر: 643233
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: بدون کمک خیرین و اولیا دانش آموزان مدارس استان با شایستگی اداره نمی شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: بدون کمک خیرین و اولیا دانش آموزان مدارس استان با شایستگی اداره نمی شود.

احمد شیرزاد، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته معلم برگزار شد گفت: در حال حاضر بیش از 30 هزار معلم شاغل و بازنشسته در استان یزد حضور دارند.

 وی از استان یزد به عنوان یکی از استان های برتر حوزه آموزش و پرورش کشور یاد کرد و گفت: عوامل زیادی در این موفقیت نقش دارند که از جمله می توان از معلمان به عنوان موثرترین عامل و پس از آن به خانواده ها، عوامل اجرایی مدارس و... اشاره کرد.

 شیرزاد، ضمن تجلیل از رسانه های استان افزود: اصحاب رسانه استان نیز با فعالیت های خود نقش چشمگیری را در اعتلای آموزش و پرورش استان ایفا کرده اند.

وی با اشاره به ابلاغ سیات های آموزش و پرورش از سوی وزارتخانه گفت: برنامه های سال جدید در سه بخش ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت و ارتقای جایگاه مدیران در مدارس به عنوان ستون خیمه مدارس ابلاغ شده است.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: این سند مورد وفاق ملی بوده و عصاره آن همان کیفیت بخشی به مدارس است که آن هم از طریق استاندارد سازی نیروی انسانی، استاندارد سازی امکانات و استاندارد سازی محتوای درسی محقق می شود.

وی کمبود نیروی انسانی را یکی از مهم ترین مشکلات پیشروی آموزش و پرورش استان دانست و گفت: در شروع سال تحصیلی جدید با کمبود بیش از 800 معلم در مقطع ابتدایی مواجه خواهیم بود که این امر نیازمند توجه و برنامه ریزی می باشد.

 شیرزاد، با بیان اینکه در صورت وجود مشکلات مالی در دولت، آموزش و پرورش اسیب پذیرترین نهاد خواهد بود گفت: بدون کمک خیرین و اولیاء دانش آموزان نمی توان مدارس استان را با شایستگی اداره کرد.

 وی با اشاره به فرسودگی حدود 30 درصد از مدارس استان تصریح کرد: استان یزد از این حیث اکنون جزو استان های نابرخوردار کشور است که این امر نیازمند صرف هزینه بالا جهت مقاوم سازی و بازسازی مدارس و امکانات موجود می باشد.

شیرزاد، گفت: با توجه کمبود به نیروی انسانی و فرسودگی مدارس و امکانات نگرانی های بسیاری جهت ساماندهی دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی جدید وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر