کد خبر: 638269
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۸
سرانجام فيلم سينمايي كوروش كبير پروانه ساخت گرفت
سرانجام و پس از بيش از دو سال و نيم اما و اگر بر سر ساخت پروژه ملي سينمايي «كوروش كبير»، علي معلم تهيه‌كننده اين پروژه روز گذشته از ساخت فيلم به كارگرداني مسعود جعفري جوزاني در بهار امسال خبر داد.
سپيده آماده
به گزارش «جوان»، بهار سال 90 بود كه براي اولين بار خبرهايي از ساخت فيلمي با محوريت كوروش بزرگ در كشور شنيده شد. در همان سال هم بود كه فيلمي با عنوان 300 با پرداختي دروغين، داستان خشايار شاه يكي از پادشاهان دوره هخامنشي را روايت مي‌كرد. 300 كه با اعتراض گسترده ايرانيان سراسر دنيا روبه‌رو شده بود با اهداف سياسي به دنبال ارائه چهره كدر از فرهنگ و تمدن ايراني بود.

در همان روزها بسياري از سينماگران و كارشناسان در گفت‌وگوهايي بارها اذعان داشتند كه در برابر اين مقابله سينمايي غرب عليه ايران، ايراني‌ها هم بايد واكنشي سينمايي داشته باشند و تصوير بزرگان ملي كشور را بر پرده سينما و در برابر ديدگان كساني قرار دهند كه مي‌خواهند تصويري دروغين از ايران و ايراني را به جهانيان معرفي كنند.

در ابتدا نام‌هايي مانند محمد درمنش و عزيز‌الله حميدنژاد در مقام كارگردان به گوش مي‌خورد اما محمدرضا درمنش پس از مدتي از ساخت اين پروژه سينمايي انصراف داد. هنوز زماني از ماجراي انصراف درمنش نگذشته بود كه نام مسعود جعفري جوزاني كه سريال در چشم باد را هم در كارنامه خود داشت به عنوان كارگردان اين پروژه عظيم معرفي شد، البته در كنار جعفري جوزاني نام عزيزالله حميدنژاد هم معرفي شده اما سرانجام همه چشم‌ها به سمت جعفري رفت.

در كنار كارگرداني پر حاشيه اين پروژه عظيم هزينه‌هاي بسياري كه پرداخت سينمايي به اين شخصيت بزرگ تاريخ ايران طلب مي‌كرد، همواره سرمايه‌گذاري كار را با اما و اگر روبه‌رو مي‌ساخت. خبرهاي ساخته شدن يا نشدن كوروش كبير ادامه پيدا كرد تا روز گذشته كه علي معلم تهيه‌كننده پروژه «كوروش كبير» ضمن اعلام خبر ساخت فيلم گفت: با اعطاي مجوز موافقت اصولي توسط شوراي پروانه ساخت سازمان سينمايي در آخرين روزهاي سال ۹۲، سرانجام اين پروژه در سال ۹۳ وارد فاز جذب سرمايه‌گذاري پيش‌توليد خواهد شد. وي ضمن اعلام اين خبر تأكيد كرد: فيلمنامه «كوروش كبير» كامل با استناد به منابع تاريخي و مشاوره با مورخان، توسط مسعود جعفري جوزاني نگاشته و در مراجع ذي‌صلاح ثبت شده است. اين فيلم به دوران تولد كوروش تا رسيدن به امپراتوري و سرانجام مرگ او مي‌پردازد.

اين منتقد سينما بيان كرد: اميدوارم با ياري همه مردم، سرمايه‌گذاران و نهادهاي خصوصي و دولتي و همچنين سازمان‌هاي سينمايي و هنرمنداني كه براي حضور در اين پروژه اعلام آمادگي كرده‌اند، بتوانيم در زمانه‌اي كه بيشترين هجوم به سرزمين ايران از طريق ساخت فيلم‌هاي جعلي پيرامون ملت بزرگ ايران و پيشينه تاريخي و معاصر آن صورت مي‌گيرد، گامي در جهت معرفي ساختار تمدن و قهرمانان تاريخي كشورمان برداريم.

با توجه به تلاش‌هاي بي‌وقفه غربي‌ها براي تيره كردن چهره فرهنگ ايراني در اذهان عمومي، ساخت موفق پروژه فاخر كوروش كبير و انعكاس جهاني آن مي‌تواند تقابل مناسبي باشد در برابر دروغ‌پردازي سينمايي‌سازاني مانند كارگردان 300 كه اين روزها سري دوم فيلم سراسر دروغش را بر پرده‌هاي بين‌المللي نشانده است.

غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
امیرهادی بابایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
2
16
مرگ بر اسراییل. باید سرنوشت کوروش کبیریا ذوالقرنین با تمامی جزییات به تصویرکشیده شودتا دهان یاوه گویان و مزدوران اسراییلی و آمریکایی بسته شود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
این کار باید 30 سال قبل انجام میشد نه الان که همه دنیا ما را یه جور دیگر میشناسند البته دستهایی در کار بوده که نمیخواستند کورش به مردم معرفی شوند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
5
13
خدایا شکرت که بالاخره گوشه ای از مظلومیت کوروش بزرگ در کشور ما نمایش داده خواهد شد
سیاوش
|
-
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
2
6
من ابهت و صلابت خشایار شاه را در فیلم 300 دیدم و تازه فهمیدم خشایار شاه چه لشکر مجهزی داشته است
پاکدل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
16
4
کوروش خودش یک برنامه بازی صهیونیستی فراماسونها برای تحریف تاریخ و اغوای ایرانیان است ، کوروش خادم الیهود است و صهیونیست ها بیش از هر کس از ساختن فیلم کوروش استقبال خواهند کرد و خوشحال خواهند شد ! هرچند مصلحتاً ابراز نکنند !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
امثال شما هستند که مملکت را 300 سال به عقب بردند آخه آدم با شعور یه حرفی بزن که خودت قبول داشته باشی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
تاسف میخورم که با امثال تو تو یه کشور زندگی میکنم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
...بیشتر از این از شما انتظار دیگه نمیزه کورش همان ذولقرنین فران و یک فرد مورد لطف خدا و در ردیف انبیاست فقط یک ... میتونه کورش رابشناسه و به اون توهین کنه
کوروش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
کوروش بزرگتر از اونیه که امثال شما حتی لیاقت داشته باشید اسمش رو به زبونتون بیارید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
jnunun
ايراني
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
خاك ....فقط يه... بيسواد ميتونه همچين حرفي بزنه. كورش بزگترين پادشاه تاريخ ايرانه و بعضي مراجع پيامبر ميدوننش.هروقت دوخط راحع بهش خوندي اونوقت بيا ورور كن...
ali z.dehal
| GERMANY
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
مشتي قبل از اينكه بنويسي مزمز كن ...
علوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
0
1
فقط کاری نکنید که صهیونیستها شاد شوند، کورش بیشتر توسط آنها ترویج میشود، درست است که کورش یکی از بزرگان ایران زمین است، اما بزرگ کردن او توسط صهیونیستها دنبال میشود، ما از زمان کورش به جزء همان منشور 30سانتی که در اختیار انگلستان است هیچ تاریخ مکتوبی نداریم، هرچه تحت عنوان تاریخ کورش و نقل و قول از وی بیان میشود در همین عصر تجدد توسط صیونیستها نوشته و ترویج داده شد و هدف آنها هم تغییر الگوی جوان شیعه ایرانی است که این تغییر الگو با منافع شیطان پرستی آنها همخوانی دارد، جوان شیعه با الگو قرار دادن علی(ع) و ائمه اطهار منافع آنها را به چالش میکشد،
علوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
0
1
با ساخت این فیلم ناخواسته مروج طرح چندین ساله صیونیستها میشوید، اکثراً میدانید که عوامل صهیونیستی در رژیم گذشته و در قالب کارشناس و محقق به تخت جمشید آمدند و یک تاریخ جعلی برای کورش درست کردند تا الگوی جوان شیعه ایرانی را که علی(ع) و امام حسین و حضرت عباس و سایر ائمه است را تغییر دهند، میخواهند با تغییر الگوها جوانان ما بجای خواندن نهج البلاغه به مطالعه مطالب خودساخته آنها سرگرم شوند، پس لطفاٌ به اونها کمک نکنید،
پاکدل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
0
1
به نام خدا ،
هرگز در شاهنامه و اوستا و متون کهن بومی ایران چیزی به نام کوروش وجود ندارد ، فقط ( دارا ) هست ، دارا نوه بهمن اسفندیار که به یونانی شده داریوش ، کوروش یک یهودی زاده بی نام و نشان بوده که از طریق خاندان استر در حاکمیت ایران رخنه می کند و از خاندان شاهان کیانی نبوده و بر شاه شاهان بهمن پسر اسفندیار پسر گشتاسپ که از گستردگی قلمرو لقب دراز دست (درازدست : آستیاگ) داشته است شوریده و کودتا می کند و مدت کوتاهی هم که حاکم بوده کاری جز نوکری یهود نمی کند و منشور آزادی عمل یهود را صادر می کند و به آن جنایتکاران (که بین الطلوعین 70 پیغمبر خدا را سر می برند و به دستور بهمن دراز دست بخت (پسر ) نرسی استاندار بابل مامور قصاص آنها و تخریب معبد کذایی و تبعید آنها می شود ) اجازه برگشت به بیت المقدس و آزادی در پرستش بت ها و بازسازی هیکل را می دهد و این لوحه کذایی نه منشور حقوق بشر که فرمان آزادی عمل مجدد یهود است البته منشورآزادی بشر چون از نظر یهود تنها یهود بشر است ! آری فردوسی حکیم همانند اشکانیان مزدور یونان که از خاندان کیان نبوده اند نام کوروش یهودی تبار را نیز دز شاهنامه نیاورده است .، در ضمن تاریخ واقعی ایران 8000 ساله است ، 8000 سال یکتا پرستی به فرموده رسول خدا (ص) : ایرانیان از زمان نوح (ع) یکتا پرست بوده اند ! و این با دلایل بی شمار از جمله انبوه تپه های باستانی 7500 ساله و 8000 ساله آریایی (ایرانی ) قابل اثبات است و این تاریخ 3000 ساله صهیونیستی با سر فصل م محوریت کوروش را مستشرقین صهیونیست غربی در 2 قرن اخیر جعل کرده و با شبکه فراماسونری در میان ایرانیان رسوخ داده اند تا برای طرح های استعماری بستر سازی نمایند از جمله اینکه در ذهن و ضمیر ایرانیان مسلمان القا نمایند ا...و اینکه می بینیم از همه تاریخ دراز ایران تنهاو تنها به کوروش چسبیده اند اتفاقی نیست و کوروش یعنی غایت و نهایت خوش خدمتی و نوکری اسرائیل!!
kazeroni
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
1
0
کاربسیارخوب وعالیست
مهدی نعمتی زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
1
0
بنازم به غیرتشون
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
1
0
سلام خدا بر پیامبر بزرگ ایران زمین. لعنت بر اسرائیل
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
1
1
خطاب به پاکدل
بعید می دونم ایرانی باشید که اگر بودید اینقد ناجوانمردانه علیه یک ایرانی سخن نمی گفتید...
پاسخ ها
ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
کوروش بی نام و نشان را امثال خاورشناسان صهیونیست جاسوس غرب مثل ریچارد فرای پیغمبر کرده اند ! پیغمبر فریب ایرانی های ساده دل ! این بت یهودی را الگوی ما کرده اند تا همیشه نوکر یهود و اسرائیل باشیم ! وگرنه تاریخ 8000 ساله ایران کجا و تاریخ جعلی2500 ساله صهیونیستی کجا!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
1
0
بابا بسازید دیگه بالاخره این پادشاهها چه خوب وچه بد جزئی از تاریخ ما بودند
پاسخ ها
افشین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
کوروش و مادر حقیقی اش خاویر صهیونیست های دو آتشه نفوذی در ایران 2500 سال پیش بودند که حسابی به یهود خدمت کردند همانند استر و مردخای و خشایارشاه شهوت پرست ، و فراماسونهای روشنفکرنما چنان کوروش را بت می کنند تا در ایران هر کس دیگری هم بعدا حاکم شود ناخودآگاه دوستدار اسرائیل و سرسپرده جنایتکاران صهیونیست بشد !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار