کد خبر: 637856
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
معاون امور عمرانی استانداری:
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: باید از امنیت کامل حکمفرما بر این استان برای جذب مسافر نوروزی استفاده شود.

شاپور رستمی در نشست شورای ترافیک استان بوشهر افزود:همه نقاط استان بوشهر دارای ظرفیت بالقوه ای است که به منظور استفاده مسافران نوروزی باید با نگاهی ویژه به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: وضعیت جوی استان بوشهر در چند ماه گذشته باعث بوجود آمدن طبیعتی زیبا شده که این امر جاذبه های استان بوشهر را دو چندان کرده است.

رستمی بیان کرد: دستگاه های ادارای باید با تعامل و همکاری مناسب از مسافرت هایی که به سطح استان بوشهر صورت می گیرد نهایت استفاده را ببرند و بوشهر را به جایگاه واقعی اش برسانند.

معاون عمرانی استانداری بوشهر ادامه داد : باید با معرفی ظرفیت های استان بوشهر در سطح کشور، زمینه افزایش مسافرت به این استان را فراهم کنیم.

رستمی اضافه کرد: باید با معرفی مناسب استان بوشهر به عنوان یک استان کامل امن و تداوم کارهای زیرساختی برای کشور شناسانده شود.

معاون عمرانی استانداری بوشهر افزود: شهرداری نیز نسبت به نصب علایم راهنمایی، کار مسافران را برای دسترسی به مکان های دلخواه را فراهم کند.

رستمی تاکید کرد: مسوولان شهری باید به منظور ارایه خدمات مناسب به شهروندان و همچنین مسافران نوروزی ناوگان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی را در سطح شهر فعال کنند.

وی گفت: دستگاه هایی نظیر راهنمایی رانندگی که ماموران آنها ارتباط مستقیم با مسافران نوروزی دارند با نهایت مهربانی با مسافران برخورد کنند تا مردم بوشهر همچنان به عنوان نمونه بارز مهمان نوازی و خونگرمی برای کشور معرفی شود.

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی خودروها در ایام نوروز گفت: هرگونه تردد اتوبوس های پلاک دولتی در جاده ها ممنوع شده و در صورت بوجود آمدن مشکلی در این زمینه ادارات مربوطه باید پاسخگو باشند.

رستمی تاکید کرد: موضوع ترافیک یکی از مشکلات پیش رو در روزهای آتی است که فرمانداران و اعضای کمیته حمل و نقل و ترافیک در به حداقل رسیدن آن اقدام کنند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر ادامه داد: شهرداری بوشهر زیر ساخت هایی را برای برطرف کردن مشکل ترافیک فراهم کرده ولی با محدودیت هایی که وجود دارد فرماندار بوشهر نیز باید با فراهم کردن زمینه استفاده از فضاهای اداری آموزشی مسافران نوروزی را بطور موقت در چنین فضاهایی اسکان دهد.

وی در ارتباط با فعالیت های آژانس های مسافربری نیز اظهار کرد: با توجه به وجود قوانین لازم در شهرداری ها و سازمان بازرگانی باید با کار کارشناسی و تصمیم منطقی به این موضوع پرداخته شود.

رستمی یادآور شد: رییس شورای سازمان تاکسیرانی باید با توجه به مهم بودن موضوع ساماندهی تاکسی ها جلسه شورای سازماندهی تاکسی ها را تشکیل دهد و با اعمال تدابیر لازم زمینه فعال شدن ناوگان تاکسیرانی را فراهم و نظارت دقیق را بر نحوه فعالیت تاکسی ها ایجاد کند.

وی با بیان این که اتوبوس های داری پلاک دولتی حق هیچ گونه فعالیت در جاده ها را ندارند، گفت: هر اتوبوس دولتی که در حین ماموریت در جاده های برون شهری با مشکلی مواجه شود مسوولان آن نهاد مربوط باید پاسخگوی مشکل باشند.

شهردار بوشهر نیز گفت: با وجود مشکل پارکینگ در نوار ساحلی بوشهر با همکاری پلیس راهور موفق به ایجاد پارکینگ های 45 درجه ای شدیم که در احداث این پارکینگ ها حتی یک متر نیز از عرض خیابان کم نشده است.

سعید آزاد شهرکی افزود: سه اکیپ مجزا بصورت شبانه روزی کار رنگ زنی جدولها و بلوارها را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: رنگی با درصد کربن بالا و ماندگاری طولانی برای رنگ زنی جدولها و بلوارها انتخاب شده است که این امر می تواند تا میزان زیادی صرفه جویی در اموال عمومی را به دنبال داشته باشد.

آزاد شهرکی اظهار کرد: با برگزاری مناقصه واقعی در اجرای طرح رنگ زنی جدولها، انحصار قیمت ها شکست شده و توانستیم بر خلاف سالهای قبل این کار را با هزینه کمتری انجام دهیم.

شهردار بوشهر با اشاره به جوابگو نبودن پارکینگ های موجود در سطح شهر برای عید نوروز اضافه کرد : باید با تعامل مناسب زمین صنایع دریایی که در اطراف هتل جهانگردی بوشهر واقع شده در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا بتوان با ایجاد پارکینگ موقت بخشی از مشکل پارکینگ خودروها در عید نوروز را برطرف کرد.

وی بیان کرد: با تعامل صورت گرفته با باشگاه فرهنگی ورزشی ایرانجوان، زمینه همکاری این باشگاه برای کمک به پارک خودروها در نوار ساحلی مجاور این باشگاه فراهم شده است.

شهردار بوشهر در باره برطرف کردن مشکل پارکینگ خودروها در عید نوروز گفت: اداره کل بهزیستی استان با واگذاری موقت زمین خود به شهرداری،علاوه بر درآمدزایی می تواند نقش عمده ای نیز در برطرف کردن مشکل پارکینگ خودروها ایفا کنند.

وی با بیان این که در تعطیلات نوروز نقاط حادثه خیز شهر با نصب پلاکارد برای مسافران مشخص می شود افزود: کار طراحی و اجرای علایم راهنمای مسیر به منظور سهولت کار مسافران نوروزی توسط شهرداری بوشهر آغاز شده است.


 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر