کد خبر: 636969
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
مدیرکلدامپزشکی لرستان:
مدیرکل دامپزشکی گفت: لرستان، قطب‎ دامپروری کشور است.
فاطمه ملکی

به گزارش جوان از خرم اباد، جواد گودرزی در گردهمایی یک روزه مسئولین دفاتر نمایندگی ولیفقیه منطقه دو سازمان دامپزشکی کشور و ناظرین ذبح شرعی کشتارگاههای دام و طیور بیان کرد: لرستان با 6.5 میلیون واحد دامی، جزء استانهای مهم و قطبهای دامپروری کشور است؛ هر سال در کشور شاهد طغیان بیماری بهخاطر جابجاییهای غیرمجاز دام‌ها هستیم اما در استان با برنامهریزیهایی که در حوزه بهداشت، سلامت و کنترل بیماریهای مشترک انسان و دام شده هیچ مورد و گزارشی از بیماری داده نشده است.

وی با بیان اینکه کشتارگاهها، پالایشگاه بیماری بوده و نباید اجازه ورود دامهایی که قابلیت ذبح شرعی و بهداشتی ندارند داده شود، اضافه کرد: در حال حاضر 11 کشتارگاه طیور در استان فعال بوده که روزانه 130 تا 140 تن کشتار مرغ دارند؛ بخشی از این گوشتها به خارج استان صادر میشود و البته به استان نیز واردات گوشت داریم.

دکتر گودرزی ادامه داد: هم اکنون صادرات گوشت قرمز به خارج استان داریم اما متأسفانه بهصورت زنده بوده که باید برای فرآوری آنها برنامهریزی شود. در تمام شهرستانها کشتارگاه دام داریم؛  واحد خرمآباد و کوهدشت صنعتی بوده، بروجرد و الیگودرز نیمه صنعتی و مابقی سنتی هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: قرار است در دورود نیز یک کشتارگاه صنعتی راهاندازی شود که شمال استان را پوشش میدهد و  احداث کشتارگاه دوم خرمآباد نیز در دست بررسی است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار