کد خبر: 634493
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
اندونزي قرباني جديد دنياي مجازي
در بين متحدان بسياري از كشورها براي فرار از جاسوسي هاي پي در پي آمريكا به اين مسئله مي انديشند كه به سمت استفاده از «اينترنت ملي» پيش بروند.
جوان آنلاين: اين روزها براي تمام دنيا مسجل شده است كه آمريكا بخش عمده اي از جاسوسي هاي خود را از مجراي مجازي و فضاي اينترنتي انجام مي دهد.

افشاگري هاي ادوارد اسنودن،‌ پيمانكار سابق آژانس امنيت ملي آمريكا نشان داد كه مقامات امنيتي و جاسوسي آمريكا در اين زمينه حتي از نزديك ترين متحدان خود نمي گذرند و در اتاق كار دوستاني همچون آنگلا مركل نفوذ كرده و همچنين گفت و شنودهاي موبايلي صدراعظم آلمان را رصد مي كنند.

پس از اين دست از افشاگري ها براي تمامي دولت هاي جهان يقين حاصل شده است كه آمريكا از همه، حتي مقامات و شهروندان خودش نيز جاسوسي مي كند. اين مسئله نشان مي دهد كه مقامات امنيتي آمريكا به اندازه اي احساس ترس دارند كه با بي اعتمادي كامل درصدد آن هستند تا بدانند «نظر واقعي متحدان و مخالفانشان در قبال سياست هاي آمريكا چيست؟»

اين افشاگري ها باراك اوباما را مجبور كرده كه رئيس آژانس امنيت ملي كشور را تغيير دهد تا حداقل بخشي از آبرو و اعتماد را به اين كشور باز گرداند. اين در حالي است كه نيويورك تايمز بر اساس اسناد اسنودن در تازه ترين گزارش خود از جاسوسي هاي جديد آمريكا در اندونزي خبر داده است؟

اندونزي از متحدان اصلي آمريكا در حوزه آسيا – پاسيفيك است كه مي تواند سياست هاي آمريكا را در حوزه شرق و جنوب شرق آسيا پشتيباني كند تا به مقصود لازم برسند. با اين وجود از جاسوسي هاي آمريكا در امان نيست.

در بين متحدان نيز بسياري از كشورها براي فرار از جاسوسي هاي پي در پي آمريكا به اين مسئله مي انديشند كه به سمت استفاده از «اينترنت ملي» پيش بروند. سياستي كه ايران و روسيه سال ها است نسبت به آن اطلاع رساني كرده و جداي از اينترنت ملي خواهان خروج «تمركز» دنياي بي حد و مرز اينترنت از نيويورك آمريكا هستند.

جاسوسي هاي اينترنتي اگر چه اطلاعات قابل توجهي از دنيا در اختيار آمريكا قرار داده و موضع غيررسمي اما واقعي متحدان و دشمنانش را براي آن روشن كرده است، اما افشاي اين جاسوسي ها اعتبار سياسي آمريكا را در بين دولتمردان و شهروندان كشورهاي سراسر دنيا‌، حتي در بين شهروندان خود از بين برده است.

با اين وجود آيا مي توان انتظار داشت كه آمريكا به جاسوسي هاي خود پايان دهد؟


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
دیده بان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
0
ذات آمریکا که شیطان بزرگ است و شیطان کوچکش اسراییل بر جاسوسی و ترور انسانهای بیدارگر استوار می باشد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار