کد خبر: 630010
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
چشمی بر دشمن| بررسي تحولات و اخبار داخلي ر‍ژيم صهيونيستي
در حالي كه ر‍ژيم صهيونيستي با انزواي بي سابقه اي در كشورهاي اروپايي روبروست و نتانياهو سفراي اين رژيم را در اتحاديه اروپا توبيخ كرده است، سفر وزير وزير صهيونيست به امارات در صدر محورهاي مهم رسانه هاي صهيونيستي خودنمايي مي كند.

در حالي كه ر‍ژيم صهيونيستي با انزواي بي سابقه اي در كشورهاي اروپايي روبروست و نتانياهو سفراي اين رژيم را در اتحاديه اروپا توبيخ كرده است، سفر وزير وزير صهيونيست به امارات در صدر محورهاي مهم رسانه هاي صهيونيستي خودنمايي مي كند.

به گزارش جوان آنلاين، با توجه به تاكيدهاي مكرر مقام معظم رهبري در خصوص ضرورت دشمن شناسي براي تجهيز و آمادگي در برابر تهديدهاي احتمالي آينده، "جوان آنلاين" جمع بندي رصد رسانه‌ها و رخدادهاي داخلي رژيم صهيونيستي را با عنوان "چشمي بر دشمن" به صورت روزانه جهت استفاده مخاطبان گرامي منتشر مي كند...

** راديو رژيم صهيونيستي: سيلوان شالوم به دبي سفر مي كند

راديو رژيم صهيونيستي گزارش داد سيلوان شالوم وزير «انرژي و تحول نقب» اسرائيل روز جمعه (امروز) در راس هياتي اسرائيلي براي مشاركت در كنفرانس آينده انرژي به امارات سفر مي كند.

اين رسانه صهيونيستي افزود: اين اولين سفر يك مسئول اسرائيلي بلند پايه به دبي از زمان ترور محمد المبحوح يكي از سران حماس به دبي است؛ اتفاقي كه 4 سال پيش رخ داد.

اكثر رسانه هاي اسرائيلي اين سفر سه روزه را در صدر اخبار مهم خود قرار دادند.

شبكه فلسطين اليوم در اين باره هشدار داد كه ممكن است با سفر اين وزير صهيونيست ترورهاي ديگري هم در دستور كار باشد.

اين رسانه فلسطيني افزود: پيش از سيلوان شالوم، عوزي لاندو كه وزير زيربنايي اسرائيل شد، به دبي سفر كرد و تنها يكي دو ساعت پس از ترك دبي بود كه محمود عبدالرئوف المبحوح فرمانده حماس به دست عوامل موساد ترور شد.

بر اساس اين گزارش، درست در روزي كه المبحوح در دبي ترور شد، عوزي لاندو در هتلي واقع در ابوظبي ساكن بود.

فلسطين اليوم در رد ادعاهاي صهيونيستي در خصوص اولين سفر يك مقام ارشد اسرائيلي به امارات افزود: نكته جالب توجه اين است كه عوزي لاندو، 15 ژانويه جاري هم به ابوظبي سفر كرد و تا 19 ژانويه آنجا ماند.

** معاريو به نقل از پرز: تعامل اعراب با اسرائيل تحول عميقي داشت

اين سفر وزير صهيونيست به دبي در حالي است كه شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي در جشن موسوم به امنيت ملي از بهبود روابط اين رژيم با اعراب سخن گفت.

بنا بر گزارش روزنامه صهيونيستي معاريو شيمون پرز مدعي شده است كه « اعراب درك كرده اند كه معضلاتشان ربطي به اسرائيل ندارد و آنچه در سوريه، عراق، يمن و ليبي مي گذرد به اسرائيل ارتباطي ندارد.»

رييس رژيم صهيونيستي درباره روابط با فلسطينيان گفت: اگر اين مشكل (روابط با فلسطينيان) را حل كنيم، وارد دنيايي ديگر خواهيم شد.

** هاآرتص: نتانياهو نقش اردن در تحقق صلح را ستود

روزنامه صهيونيستي هاآرتص هم به ابعاد ديگري از روابط اعراب و اسرائيل همزمان با سفر مقام صهيونيست به امارات پرداخت و به نقل از نتانياهو تلاش هاي پادشاه اردن را در زمينه تحقق سازش ستود.

به گزارش اين روزنامه، نتانياهو كه در امان پايتخت اردن با ملك عبدالله پادشاه اين كشور ديدار مي كرد تاكيد كرد كه «اسرائيل اهتمام به ترتيباتي امنيتي در توافق صلح آينده دارد كه منافع اردن را نيز تامين كند.»

** يديعوت آحارونوت: نتانياهو از توبيخ سفراي تل آويو خشمگين است

اين تلاش ها براي نزديك شدن به جبهه سازش عربي در حالي است كه رژيم صهيونيستي روزهاي دشواري را به دليل انزواي بين المللي و همچنين تنش كم سابقه اي را در روابط خود با اتحاديه اروپا تجربه مي كند.

به گزارش روزنامه يديعوت آحارونوتف بنيامين نتانياهو از اتحاديه اروپا به خاطر احضار برخي سفراي اسرائيل در كشورهاي اروپايي انتقاد كرد. اروپايي ها سفراي تل آويو را در اعتراض به ساخت 1800 واحد مسكوني جديد در كرانه باختري احضار كرده است.

نتانياهو در پيامي به اتحاديه اروپا نوشت: اين نفاق است! اتحاديه اروپا سفراي ما را به دليل ساخت چند خانه احضار مي كند؟ چه زماني اروپايي ها سفراي فلسطين را به علت دعوتشان براي تخريب اسرائيل دعوت كردند؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار