کد خبر: 627445
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
يادداشت امروز روزنامه روسي «نزاویسیمایا ‌گازتا»:
تحريم هاي جديد غرب و بحث افزايش غناي اورانيوم نشان مي دهد كه هر دو كشور خود را براي شكست مذاكرات هسته اي آماده مي كنند.
در گذري به رسانه‌هاي روسيه، روزنامه «نزاویسیمایا ‌گازتا» در يادداشت امروز خود به قلم «يوري پانيف» نوشت: جمهوري اسلامي ايران غرب را با غني سازي بالاي 60 درصد تهديد كرد. در اين يادداشت آمده است كه نمايندگان مجلس ايران تهديد كرده اند كه اگر آمريكا و ديگر كشورهاي غربي دست به تحريم هاي جديد بزنند غني سازي اورانيوم را تا بالاي 60 درصد خواهند رساند.

يادداشت روزنامه نزاویسیمایا ‌گازتا در اين باره مي افزايد كه «سيد محمد موسوي نژاد» كه كي از مبتكران اين طرح است، گفت: اورانيوم 60 درصدي براي سوخت موتور زير دريايي هاي لازم است. اين تصميم طي يك هفته قابل بررسي است.
 
اما در همين حال نويسنده يادداشت مي نويسد تحريم هاي جديد غرب و بحث افزايش غناي اورانيوم نشان مي دهد كه هر دو كشور خود را براي شكست مذاكرات هسته اي آماده مي كنند. در حالي كه ايران براي به توافق رسيدن حاضر شده برنامه هسته اي خود را به طور قابل توجهي محدود كند.


اين روزنامه همچنين نوشته است كه رهبر ايران فعلا از اين توافق حمايت مي كند. يادداشت يوري پانيف حكايت از آن دارد كه تصميم غني سازي 60 درصدي مي تواند ايران را در برابر قدرت هاي بزرگ قرار دهد در حالي كه ديپلمات ها و تحليل گران معتقد هستند تهران از اين ابزار براي افزايش فشار به غرب استفاده مي كند.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
3
1
با این همه امتیاز که به امریکا داده اند این جهانخوار باز هم قانع نشده و انتظاری غیر از این از امریکا نداشتیم و برای مذاکره کنندگان داخلی هم متاسفم.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
0
0
اشتیاق فراوان وهمگامی روزنامه جوان با اسراییل و سعودی برای به شکست کشاندن مذاکرات ایرانو غرب عبرت آموز و نفرت انگیز است.
ذاکر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
0
0
وقتی با ناشیگری و هول شدن تمام کارتهای بازی خودمان را فقط بخاطر هورا ها و مطرح شدن در رسانه ها مجانا از دست دادیم،مگر غربی ها اینقدر ابله هستند که با ما کنار بیایند و بحقوق ما احترام بگذارند؟؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار