کد خبر: 624485
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
معاون بهزیستی استان سمنان:
معاون بهزیستی استان سمنان با اشاره به شعار امسال روز جهانی معلولان «موانع را بشکنید، درها را باز کنید به سوی جامعه‎ای فراگیر برای همه» تأکید کرد: هرگونه شعار جداسازی معلولان از طرف سازمان بهزیستی کاملاً مردود است.
علیرضا ایزدپور در آستانه روز جهانی معلولان، ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان ،گفت: یکی از مطالب مهم و اساسی این است که ما بتوانیم اقدامات و فعالیت‎هایی انجام دهیم که شرایط مناسب برای حضور فعال و مشارکت افراد معلول مانند دیگر اعضای جامعه در تمامی عرصه‎های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی فراهم شود.

وی تصریح کرد: هرگونه شعار جداسازی معلولان، دهکده معلولان و یا بلوک‎های مختص معلولان کاملاً از طرف سازمان بهزیستی و رویکردی که این سازمان دارد، مردود است.

معاون بهزیستی استان سمنان با تأکید بر اینکه تلاش بر این است که معلولان در تمامی بخش‎های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در کنار دیگر افراد جامعه فعالیت و حضور داشته باشند، ادامه داد: با توجه به اینکه بالاترین آمار معلولیت مربوط به معلولان جسمی- حرکتی است، برای تردد معلولان و رفع موانع معماری در سطح شهرها، با توجه به قانون جامع حمایت از معلولان تأکید شده تا سازمان‎ها و ادارات کمک و همکاری کرده و موانع معماری رفع شود تا معلولان نیز بتوانند از خدمات ادارات مختلف همانند افراد عادی استفاده کرده و حضور داشته باشند.

ایزدپور با اشاره به بحث بیمه درمانی مددجویان تصریح کرد: مددجویان بهزیستی سال‎های گذشته در کنار دفترچه بیمه خدمات درمانی از بیمه تکمیلی هم برخوردار بودند که در سال جاری این بیمه دچار مسائل و مشکلاتی شده است، با این حال اگر مددجویان علاوه بر آن برای درمان و هزینه‎های جراحی هزینه‎های دیگری داشته باشند و در بحث درمانی دچار مشکل باشند با مراجعه و اعلام به مددکاران، در قالب گزارشات و کمک موردی مشکل آنها را حل می‎کنیم.

قائم مقام بهزیستی استان سمنان ادامه داد: اگر چه خدمات سازمان بهزیستی به معلولان وسیع است و تلاش شده تا هزینه‎هایی از قبیل هزینه‎های ایاب و ذهاب، تهیه لوازم توان‎بخشی مانند ویلچر، واکر، سمعک و یا حتی کشت حلزونی سمعک که هزینه‎ای در حدود پنج تا شش میلیون تومان دارد را پشتیبانی کرده و در این زمینه‎ها نیز مساعدت شده است.

این مسئول، مهم‎ترین هدف، شعار، سیاست و اولویت سازمان را اشتغال معلولان اعلام کرد و افزود: برنامه‎ریزی‎ها و پیگیری‎ها ادامه دارد و امیدواریم با توجه به قانون سه درصدی اشتغال که مهم‎ترین راهبرد و استراتژی برای معلولان در سال جاری است، به هر نحوی اعم از خوداشتغالی، کارفرمایی و یا اشتغال در ادارات این امر محقق شود.

ایزدپور خاطر نشان کرد: با اینکه در حوزه مسکن اقدامات خوبی انجام شده ولی معلولان در صورت نبود اشتغال قادر به پرداخت اقساط خود نیستند و باز هم مشکلات زندگی معلولان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر واقعاً سه درصد سهمیه تعیین شده قانون حمایت از معلولان در استخدام‎های دولتی عملی و قانونی کاملاً اجرا شود، که از تأکیدات و فصل مهم آن است و حتی تأکید شده بین 50 تا 100 درصد مشاغل تلفن‎چی و اوپراتوری به معلولان اختصاص داده شود، موجب حضور فعال معلولان در جامعه خواهد شد.

این مسئول همچنین گفت: بر عکس تصور، معلولینی داریم که مدارک دانشگاهی دارند و می‎توانند در آزمون‎های استخدامی شرکت کنند و حتی اگر معلولان نیاز داشته باشند زمینه‎های آموزش فراهم می‎شود و دوره‎های مورد نیاز را طراحی کرده و با همکاری فنی و حرفه‎ای به طور رایگان برگزار می‎کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار