کد خبر: 623084
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
عضو كميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد؛
عضو كميسيون اقتصادي مجلس در خصوص تغيير يارانه نقدي به بن كالا گفت: به جاي پول نقد و توزيع كالا مي توانيم زيرساختي را فراهم آوريم تا حداقل يك سوم منابع هدفمندي را در حوزه خدمات و بيمه ها به شكل رايگان به مردم اختصاص دهيم.

محمدرضا پورابراهيمي در گفتگو با «جوان‌آنلاين» در پاسخ به اينكه آيا قانون اجازه تغيير يارانه نقدي به بن كالا را مي دهد، اظهارداشت: در بند 7 قانون هدفمندي يارانه‌ها آمده است كه دولت مي تواند پرداخت هاي متقاوت قيمت‌هاي حامل انرژي را هم به شكل يارانه نقدي و هم به شكل يارانه غير نقدي به مردم بپردازد.

به گفته وي، منظور از يارانه نقدي بسياري از موضوعات است كه يك بخش آن مي تواند دادن كارت اعتباري براي خريد جنس و كالا باشد البته منظور قانونگذار هم اين نبوده است كه ما به جاي پول نقد، كالا به كسي پرداخت كنيم كه آن هم مي تواند يك بخش باشد اما عمده بحث ما در پرداخت هاي غيرنقدي حوزه خدمات و بيمه‌هاست.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس افزود: در خصوص بحث بيمه ها ما علاقمند هستيم كه يك زيرساختي را فراهم آوريم تا به عنوان نمونه 30 تا 40 درصد از منابع هدفمندي را اختصاص دهيم به طوري كه بيمه پايه را در كشور رايگان كنيم و يا بيمه هاي ديگر را به شكلي كه مردم در حوزه خدمات اجتماعي احساس كنند كاملا سرويس مناسبي بگيرند به طوري كه پرداخت به مردم فقط به صورت كالا و بن كالا منحصر نشود تا جايي كه مربوط به حوزه خدمات و بيمه هاي اجتماعي است.

پورابراهيمي عنوان كرد: همه‌ي اين موارد مي تواند بيايد در يارانه پرداختي به مردم در نظر گرفته شود يعني به جاي اينكه طرف پول نقد مي گيرد بخشي از آن را در غالب خدمات، رايگان بگيرد و اگر فرد تصادف كرد يا بيمارشد همه‌ي اين ها را بتوانيم به شكلي برآورد كنيم و پوشش دهيم و اين را در غالب يارانه ببينيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا هزينه ناچيز يارانه جوابگوي اين خدمات است، گفت: بله ما مي توانيم اين كار را مديريت كنيم و بر اساس آن شرايط كار را به نحوي تعريف كنيم كه اين امكان فراهم شود؛ در حقيقت چارچوب بحث مان اين است كه يارانه به صورت پرداخت هاي نقدي و غيرنقدي باشد از اين جهت پرداخت هاي نقدي را به اين شكل مي توانيم مديريت كنيم كه در قانون هم اين مسئله آمده و هيچ مشكلي ندارد.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس با تاكيد بر اينكه شخصا موافق اين نيستم كه ما كالا به مردم تحويل دهيم، تصريح كرد: پرداخت غيرنقدي به شكل كالا و بن كالا را در غالب طرح هدفمندي يارانه ها قبول ندارم چرا كه گمان مي كنم به صلاح نباشد زيرا شبكه توزيع در كشور و حوزه نظارت بر فرآيند توزيع كالا مشكلاتي دارد ولي اگر ما تعهدات غيرنقدي را در غالب خدمات اجتماعي و بيمه ها به مردم برسانيم بهتر از آن است كه در غالب بن كالا بين مردم توزيع كنيم.

پورابراهيمي اظهار اميدواري كرد كه بي شك پرداخت هاي غير نقدي مي تواند يكي از كارهاي دولت جديد باشد.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
0
1
قبل يارانه ها هم كوپن كالا داشتيم آب برق گاز وبنزين و همه چي اين همه گرون نشده بود وقتي يارانه نقدي تو مجلس تصويب شد همه اينا گرون شد الان كه ميخان يارانه هارو حذف كنن و كوپن بدن بايد آب برق گاز بنزين و.... رو ارزون كنن مثل اول اگه اين كارو نكنن شما بگين اين كار [...]از ملت ايران هست يا نه؟عدالت اينه؟
علی
|
-
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
0
0
شما هم با این یارانتون مارو کشتید بابا بیاید کلا بی خیال شید مگه 45500چقدره پول یه بسته قرص
انسان
|
-
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
0
0
با سلام

دوباره کیسه دوختند. راست میگه بنده خدا مردم که همه با هم مریض نمی شوند ولی اگه نقدی باشه همه خرجش میکنند یا پس انداز می کنند.طرف شرکت های بیمه ای یا خدماتی غش کرده

یا علی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار