کد خبر: 622795
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
فرمانده سپاه شاهرود:
فرمانده سپاه شاهرود گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، بسیج بدنه فعال جامعه است و این بدنه فعال باید در ساخت تمدن بزرگ اسلامی نقش سازندگی را ایفا کند.
 عباس مطهری در جلسه ستاد بزرگداشت هفته بسیج که با حضور مسئولان ادارات و ارگان‏های نظامی و انتظامی در سالن جلسات فرمانداری شاهرود برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج و ایام عزاداری سالار شهیدان با اشاره به فرهنگ بسیج اظهار داشت: فرهنگ بسیج برگرفته از فرهنگ ناب اسلام و عاشوراست و امام راحل (ره) با توجه به این فرهنگ‎های ناب و متعالی بسیج را تشکیل داد.

وی افزود: وقتی امام خمینی (ره) می‏فرمایند «بسیج شجره طیبه است» این برگرفته از کلام خداوند در قرآن است که شجره طیبه سبب بسط و گسترش فرهنگ الهی و اسلامی در جهان می‏شود.

فرمانده سپاه شاهرود خاطر نشان کرد: بسیج مستضعفان است که به فضل خدا طاغوت و طاغوتیان را سرنگون می‏کند و حکومت صالحان را در سراسر گیتی برپا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اکنون ما در سی و چهارمین سال تأسیس بسیج هستیم و این نهال درخت تناوری شده است و محصول‏های آن هم همین نسل جوان هستند که باعث پیشرفت و اقتدار علمی و عملی ما در جهان امروز شده‏اند.

مطهری با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ بسیج را در جامعه ترویج و گسترش دهیم، افزود: امروز جامعه ما بیش از همیشه به فرهنگ بسیج که برگرفته از آموزه‏های دینی و عاشورایی است، نیاز دارد.

وی افزود: ایستادگی، ولایت‏پذیری، ایمان و اخلاص، ایثار و فداکاری، محبت، رحمت، معرفت و بصیرت، تربیت و توجه به دیگران و بسیاری دیگر از خصوصیات بسیج و بسیجیان مخلص این سرزمین است.

فرمانده سپاه شاهرود تأکید کرد: مقام معظم رهبری بسیج را بدنه فعال جامعه عنوان می‏کند و این بدان معنی است که بسیج یعنی فرد فرد آحاد این جامعه که دلشان برای اسلام و انقلاب می‏تپد و از آن حراست و حفاظت می‏کنند.

دبیر ستاد هفته بسیج شهرستان شاهرود با اشاره به برنامه‏های اجرایی این هفته گفت: در این هفته به همت حوزه‏ها و پایگاه‎های بسیج مساجد و محلات و اقشار مختلف بسیج برنامه‏های متنوعی در سطح شهرستان اجرا می‏شود که نیاز به همراهی و همکاری همه دستگاه‎ها در این زمینه است.

در این جلسه، دستگاه‎ها و ارگان‎های شهرستان در خصوص برنامه‏های اجرایی خود سخنانی ایراد و تعدادی از برنامه‏های شاخص شهرستان از جمله بیمارستان صحرایی شهید افتخاری، برنامه میقات صالحین و همایش اقتدار بسیج به همت دستگاه‏ها و ارگان‏های شهرستان اجرا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار