کد خبر: 619781
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
روزنامه‌هاي ديروز صبح تهران، در حالي اخبار مربوط به راهپيمايي روز 13 آبان را پوشش داده بودند كه در كنار آن موضوع گفتگوي پيش روي ايران و گروه 1+5 نيز جزو مهمترين اخبار اين رسانه‌ها بود.

روزنامه‌هاي ديروز صبح تهران، در حالي اخبار مربوط به راهپيمايي روز 13 آبان را پوشش داده بودند كه در كنار آن موضوع گفتگوي پيش روي ايران و گروه 1+5 نيز جزو مهمترين اخبار اين رسانه‌ها بود.


ملاقات قاليباف و احمدي‌نژاد


آرمان: روزنامه آرمان در كنار پرداختن به موضوعات مربوط به مذاكرات هسته‌اي و تلاش براي حمايت از مذاكره كنندگان كشور، گزارشي از ملاقات قاليباف و احمدي نژاد منتشر كرده است. ملاقاتي كه در سايه اختلافات شديد اين دو چهره در دوره تصدي پست رياست جمهوري توسط احمدي‌نژاد شكل گرفت و هر دو طرف به دنبال بازسازي روابط خود هستند. روزنامه آرمان در اين خصوص نوشته است: یک منبع آگاه درباره این دیدار گفت: این دیدار در راستای گفتمان اصولگرایان بوده است. وی با بیان اینکه شهردار تهران با بسیاری از چهره‌های شاخص دیدار داشته است، افزود: این دیدارها ادامه‌دار خواهد بود. در این دیدار محمود احمدی‌نژاد به خدمات شهرداری تهران اشاره کرده و گفته که خدمات ارائه شده در گذشته بی‌سابقه بوده و در آینده نیز بعید است کسی بتواند این خدمات را ارائه کند. وی با بیان اینکه این دیدار چند روز قبل انجام شده است، تصریح کرد: این دیدار جدید نیست. برخی عنوان می‌کنند قالیباف با بازگشت به جمع طیف‌های دیگر سعی دارد تا خود را برای ریاست جمهوری آینده آماده کند و از آنجا که حضور در جامعه اسلامی مهندسین برای او مبارک نبود اکنون به سمت طیف دیگر رو آورده است.


ديدار قاليباف با احمدي نژاد در راستاي رايزني هاي سياسي


خراسان: در همين حال روزنامه خراسان به نقل از مدير کل روابط عمومي شهرداري تهران درباره ديدار غير منتظره احمدي نژاد و قاليباف مي‌نويسد: اين ديدار به تازگي انجام نشده و مربوط به هفته هاي قبل است. نامدار صداقت گفت: قاليباف با هدف افزايش تعاملات ورايزني هاي سياسي ديدارهاي مستمري با شخصيت هاي مختلف دارد و اين ديدار در همين راستا بوده است.وي افزود: شهردار تهران گفتگوي صريح و نقد سازنده و رودررو را يکي از بهترين ابزارها براي تقويت گفتگوي اصولگرايي و پالايش اصولگرايي از تفکراتي مي داند که در مقاطع حساس موجب آسيب هايي مي شود که جبران آن چندان آسان نيست.در اين ميان يک منبع آگاه به خبرنگار فارس درباره اين ديدار گفت: اين ديدار در راستاي گفتمان اصولگرايان بوده است.وي با بيان اينکه شهردار تهران با بسياري از چهره هاي شاخص ديدار داشته است، گفت: اين ديدارها ادامه دار خواهد بود.در اين ديدار احمدي نژاد به خدمات شهرداري تهران اشاره کرده و گفته که خدمات ارائه شده در گذشته بي سابقه بوده و در آينده نيز بعيد است کسي بتواند اين خدمات را ارائه کند.


سهم ما كمه!


روزنامه كيهان نيز در ستون اخبار ويژه خود از تلاش اصلاح طلبان براي سهم گيري از دولت روحاني گزارش مي‌دهد و مي‌نويسد: پس از سهم‌خواهی معترضانه اصلاح‌طلبان یزد، اصلاح‌طلبان همدان نیز از استاندار منصوب دولت ابراز نارضایتی کردند.

در بیانیه‌ای که با عنوان «شورای هماهنگی احزاب و گروه‌های 14 گانه[!؟] اصلاح‌طلب استان همدان در سایت‌های افراطیون منتشر شده، گفته که استاندار معرفی شده اصلاح‌طلب نیست و استاندار باید از میان یکی از افراد پیشنهادی این شورا انتخاب می‌شد! در این نامه ادعا شده «شورا افراد متعددی را معرفی کرد و یکی از افراد معرفی شده تا مرز تصدی امر پیش رفت، که متاسفانه علیرغم شایستگی و کارنامه درخشان شخصیتی و مدیریتی، متولیان امر هیچ توجهی به نقطه نظرات و حساسیت‌های مطرح شده از جانب احزاب و گروه‌های سیاسی- صنفی اصلاح‌طلب ننموده، و در خلأ ایجاد شده، گزینه‌ای با سابقه مدیریت در دولت گذشته که سنخیتی با جریان اصلاح‌طلبی نداشته را به عنوان استاندار معرفی نمودند.

گفته می‌شود افراطیون مدعی اصلاحات با وجود به دست آوردن پست‌های بسیاری در دستگاه‌های دولتی و از جمله استانداری‌ها، سیاست تبلیغاتی را بر حفظ موضع طلبکاری خود- سهم ما کم است!- و بدهکار کردن همواره دولت گذاشته‌اند تا بدین ترتیب از یک سو امتیازات بیشتری دریافت کنند و از سوی دیگر چنین القا کنند که دولت، مطلوب آنها نیست و بنابراین پاسخگوی عملکرد آن نیستند!


واردات گندم 2 برابر نیاز کشور!


وطن امروز: روزنامه وطن امروز هم در خبري ويژه از تامين دو برابري نياز كشور به گندم خبرداده است. اين خبر در حالي است كه برخي از رسانه‌هاي خارجي تلاش زيادي را براي القا كمبود كالا‌هاي اساسي در كشور به ويژه گندم آغاز كرده اند. وطن امروز در اين باره مي‌نويسد: در حالی که امسال براساس گزارش‌های رسمی وزارت جهاد کشاورزی نیاز واقعی کشور به واردات گندم 3 و نیم میلیون تن است، وزارت جهادکشاورزی دستور داده 2 برابر این میزان یعنی 7 میلیون تن گندم وارد شود. به عبارتی با این اقدام امسال نیازمندی کشور به گندم حدود صددرصد بیشتر از آنچه در واقع وجود دارد اعلام شده است. در این شرایط می‌توان پیش‌بینی کرد با واردات 7 میلیون تن گندم، نصف این میزان گندم در سیلوها ذخیره شده و سال آینده دولت از حیث واردات گندم اعلام خودکفایی کند. شاید آن زمان باید شاهد برگزاری جشن خودکفایی گندم نیز باشیم!


طرح نخستين سوال از وزراي دولت روحاني در صحن مجلس


شرق: روزنامه شرق هم ظريف را اولين وزير دولت يازدهم قلمداد كرده كه مجلس در صحن علني از وي سوال طرح خواهد كرد. شرق در اين باره مي‌نويسد: قرعه فال به نام دستگاه دیپلماسی و محمدجواد ظریف افتاد؛ اولین وزیری که از کابینه حسن روحانی برای پاسخ به سوال به صحن علنی مجلس فراخوانده می‌شود. اگرچه هنوز مشخص نیست چه زمانی به مجلس فراخوانده خواهد شد اما اعلام شده که گزارش سوالات کمیسیون امنیت از وزیر امورخارجه تا پایان هفته جاری به هیات‌رییسه ارجاع می‌شود تا در دستور کار طرح در صحن علنی مجلس قرار گیرد. از زمان آغاز به‌کار دولت یازدهم تاکنون وزیر امورخارجه دوبار به کمیسیون امنیت ملی فراخوانده شده است. یک‌بار بعد از سفر هیات دولت برای حضور در مجمع عمومی سازمان‌ملل به نیویورک و بار دوم، یکشنبه این هفته. اما در هر دوبار مساله مهم برای اعضای کمیسیون، تماس تلفنی روحانی و اوباما در بازگشت از نیویورک بود. این هفته ظریف برای پاسخ‌دادن به پنج سوال اعضای کمیسیون امنیت‌ملی به مجلس رفت که سه سوال آن توسط جواد کریمی‌قدوسی مطرح شد و او از پاسخ‌های ظریف قانع نشد. سه سوال نماینده مشهد درمورد تماس تلفنی اوباما و روحانی، مواضع ظریف درمورد هولوکاست و تعلیق غنی‌سازی بود. یک سوال هم توسط حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان درمورد حادثه تروریستی سراوان و واکنش وزارت خارجه به دولت پاکستان بود که این نماینده هم از پاسخ ظریف قانع نشد. قانع‌نشدن از همین پاسخ‌ها به‌زودی منجر به طرح سوال از وزیرخارجه در صحن علنی مجلس می‌شود.


تلاش همگانی برای رفع تحریم‌ها


روزنامه مردم سالاری نيز در گزارش اصلی خود نوشته در آستانه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ که در ژنو برگزار می‌شود برخی مقامات و کارشناسان آمریکایی با وجود جو‌سازی‌های اسراییلی‌ها و جمهوری‌خواهان تندرو در تلاشند که با کاهش تنش‌ها همچنین تعلیق تحریم‌های جدید بتوانند یک توافق جمعی و گام به گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مساله هسته‌ای ایران را ایجاد کنند.

به نوشته این روزنامه گروه‌های منفعت‌طلب داخل و خارج از آمریکا و برخی کشورهای منطقه خاورمیانه ماهیت بهبود روابط ایران با اروپا و آمریکا را نمی‌خواهند چرا که در شرایط کنونی احساس می‌کنند بهتر می‌توانند منافع خود را تامین کنند که در عمل ثابت شده که چنین رویکردی نه تنها موثر نبوده بلکه به عنوان یک عامل تنش‌زا در منطقه تبدیل شده است.

مردم‌سالاری در نهایت نوشته كه در داخل ایران هم برخی گروه‌های تندرو به تخریب و ایجاد مانع برای تیم مذاکره‌کننده در واقع نمی‌خواهند این مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد چرا که در این مسیر اولا منافع جریانی خود را تامین می‌کنند و ثانیا به نوعی ایدئولوژی تند و مطلق‌گرای خود را توسعه می‌دهند که تجربه هشت سال ناکامی ‌در مذاکرات و عدم برقراری تعامل مناسب با جهان چیزی جز انزوا، تحریم و فشارهای بین‌المللی را به همراه نداشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار