کد خبر: 615888
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
مدير كل دامپزشكي لرستان گفت :در حال حاضر دو كشتارگاه صنعتي و دو كشتارگاه نيمه صنعتي در لرستان فعال است .
بهروج

جواد گودرزي درجمع خبرنگاران افزود : همچنين در راستاي عرضه گوشت سالم و بهداشتي به مردم لرستان كشتارگاه هاي سنتي شهرستانهاي سلسله و دلفان تعطيل شده است و مجوز راه اندازي كشتارگاه‌هاي سنتي در لرستان صادر نمي شود.
وي تصريح كرد : كشتارگاه نيمه صنعتي بروجرد نيز به زودي به كشتارگاه صنعتي تبديل خواهد شد .
وي گفت : كشتار سنتي و غير مجاز دام سلامت مردم جامعه را به مخاطره مي اندازد به همين منظور مصوبات شوراي سلامت استاداري لرستان مرتبط با كشتارگاه ها در تمام كارگروه ها با اهتمام استاندار لرستان مورد تاكيد قرار گرفته است .
گودرزي با اشاره به اينكه شرايط هيچ‌ كدام از كشتارگاه‌هاي غرب كشور مانند كشتارگاه‌هاي خرم‌آباد و كوهدشت نيست گفت :در حال حاضر برخي از كشتارگاه‌هاي استان مانند كشتارگاه‌هاي خرم‌آباد و كوهدشت با امكانات و تجهيزات به‌روز در حال خدمات رساني به مردم اين استان هستند.
وي با بيان اينكه هيچ مجوزي براي كشتارگاه‌هاي سنتي در لرستان صادر نمي‌شود، اظهار داشت : اين استان آمادگي دارد براي افرادي كه بخواهند كشتارگاه صنعتي احداث كند مجوز آن صادركند .
وي افزود : كشتار دام به صورت سنتي و خارج از شبكه ممنوع است و با افراد متخلف علاوه بر اينكه برخورد قانوني خواهد شد لاشه كشتار شده خارج از كشتارگاه نيز ضبط و معدوم خواهد شد.
وي اظهار داشت : صنف قصابان شهرستان دلفان توافقاتي با مديرعامل كشتارگاه گلشن دام خرم‎آباد داشته‎اند كه گوشت مورد نياز خود را از آن تأمين كنند اما شهرستان سلسله هنوز اقدام خاصي در اين رابطه انجام نداده است.
گودرزي در ادامه گفت : كشتارگاه‎هاي استان آمادگي كامل دارند كه گوشت مورد نياز اين دو شهرستان را تأمين كنند و در تهيه گوشت مصرفي آنها مشكلي وجود ندارد.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار