کد خبر: 610973
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان گفت: ایجاد اشتغال بخخش معدن این سازمان 7/1 درصد می باشد که این میزان کمتر از میانگین کشوری است.
بهروج

به گزارش جوان ،حجت الله بیرانوند  در سمینار شاخت فرصت های سرمایه گذاری صنعت سنگ لرستان بدون اشاره به میانگین کشوری افزود: هم اکنون 100 هزار نفر در حوزه معادن کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از فعالیت های معدنی در لرستان به صورت سنتی انجام می شود که باید تجهیز معادن به فناوری روز، ایجاد صنایع جانبی و افزایش ارزش افزوده در حوزه معادن در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حضور سازمان های توسعه ای در ایران بسیار ضعیف است گفت: این سازمان ها اقدامات موثری در لرستان نداشته اند و نقش بازسازی آنها در لرستان بسیار اندک بوده است.

بیرانوند تصریح کرد: خردادماه امسال نیز 22 طرح صنعت معدنی برای لرستان تصویب شد که از این تعداد 12 طرح به صورت کامل توسط سازمان های توسعه ای اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت در حوزه معدنی و تسهیل در ورود سرمایه گذاران به این بخش گفت: عدم شکل گیری واحدهای تولیدی ، متناسب با ظرفیت های استان از معضلات کنونی به شمار می رود که باید در این خصوص تشکل های تخصصی ایجاد و حمایت شوند.

وی گفت: لرستان ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه سنگ دارد که متاسفانه در معرفی ظرفیت ها اقدامات موثدی انجام نشده و باید در این خصوص اقدامات اساسی و زیربنایی صورت گیرد.

وی ظرفیت ذخیره های معدنی لرستان را حدود 600 میلیون تن عنوان کرد و افزود: در حوزه معادن و سنگ به وظیفه خود عمل نکرده ایم و تمامی مسوولیت ها را از وظایف بخش دولتی می دانیم و این در حالی است که بخش خصوصی و ورود سرمایه گذار در حوزه معدن یک مسله مهم و جدی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار