کد خبر: 607958
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
مدیر کل ثبت احوال استان لرستان گفت: کارت ملی هوشمند، رفاه شهروندان را در دریافت خدمات مختلف به دنبال دارد.
بهروج

 ˈحسین میردریکوندˈ  در ستاد ثبت وقایع بروجرد شهرستان بروجرد افزود: صدور کارت ملی هوشمند تا پنج سال آینده باید در سراسر کشور به شهروندان ارایه شودو این ماموریت بر عهده ادارات ثبت احوال است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح صدور کارتهای مذکور نیازمند همکاری همه مردم و مسوولان است تا این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن در استان لرستان و بروجرد انجام شود.

وی اظهار داشت: شرکت در انتخابات ها و رای دادن از خانه، عدم نیاز به طی مراحل اداری برای دریافت تسهیلات بانکی از جمله مزایای کارت ملی هوشمند است.

میر دریکوند افزود: هم اکنون این طرح در استان قم به طور پایلوت انجام شده و در استان لرستان نیز 38 فقره کارت هوشمند برای بخشداران و فرمانداران صادر شده که به زودی این طرح به طور عمومی انجام می شود.

وی خدمات شناسنامه ای تحت وب را از دیگر برنامه ای ادارات ثبت احوال لرستان در سال جاری عنوان کرد و گفت: در گذشته خدمات شناسنامه ای تنها در ادارات ثبت احوال محل تولد افراد انجام می شد که متولدین سایر استانها برای مشکلات سجلی با مشکلات زمانی و مسافت راهها مواجه بودند.

وی افزود: هم اکنون هر گونه خدمات شناسنامه ای به متولدین استانهای مختلف در کوتاه ترین زمان ممکن در استان لرستان و شهر محل سکونت افراد ارایه می شود.

وی همچنین ضمن ارایه آماری از ثبت وقایع چهار گانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق در چهار ماهه نخست سال 90 و 91 افزود: تمامی این آمارها و کاهش و افزایش آنها می تواند در برنامه ریزیها و تصمیم گیریهای مسوولان مهم باشد که علل افزایش و کاهش امارها دربرخی موضوعات همانند طلاق نیازمند ورود محققین و پژوهشگران است.

وی در ادامه عملکرد اداره ثبت احوال بروجرد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: جمعیت شهرهای بروجرد و اشترینان 1/19درصد کل جمعیت استان را شامل می شوند که برای خدمات بهتر به شهروندان، بروجرد نیازمند شعبه ای دیگر از اداره ثبت احوال است که امیدواریم با مساعدت فرماندار این مهم بررسی شود.

در ادامه سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد ، ارایه آمارهای دقیق از وقایع چهار گانه حیاتی را از شاخصه های برنامه ریزی در کلان کشور عنوان کرد.

ˈ مهدی پازوکیˈ افزود: برخی آمارها مانند افزایش طلاق تلنگری برای مسوولان است تا با کارهای کارشناسی شده و تحقیق وپژوهش ازسوی دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی، علل و عوامل آن ریشه یابی شده و راهکارهای مفید برای جلوگیری از این معضل اجتماعی ارایه شود.

وی اضافه کرد: همچنین علل و عوامل کاهش و افزایش طلاق و ازدواج ، باید از سوی متولیان امر به ویژه حوزه فرهنگی مورد ارزیابی قرار گیرد.

در ادامه این نشست بر ثبت به موقع وفات و ولادت از سوی بیمارستانها و سازمان آرامستان شهرداری تاکید شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار