کد خبر: 607954
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
آیت الله حسن عالمی :
رییس ستاد احیای زکات کشور گفت: تلاش برای گسترش و نهادینه کردن موضوع مهم و ارزشمند زکات در سطح جامعه، موجب ازبین رفتن فقر و کاهش چشمگیر محرومیت و افراد محروم و کم بضاعت در سطح جامعه اسلامی خواهد شد.
فاطمه ملکی

به گزارش جوان ،آیت الله حسن عالمی در همایش زکات که در سالن همایش های جهاد کشاورزی خرم آباد، برگزار شد، افزود: بروز شکاف در سطح جامعه و ایجاد محرومیت ها و فقر از جمله عوامل کم توجهی به مسئله زکات به عنوان یک نقص در سطح جامعه است.

وی ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت زکات در دین اسلام، اظهار کرد: موضوع زکات باید بدرستی برای آحاد مختلف مردم تبیین و معرفی شود تا همگان با برکات و ارزش های معنوی و مادی آن آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی افزود: فرهنگ سازی در زمینه پرداخت به موقع و صحیح زکات در سطح جامعه امری مهم و ضروری است چراکه اجرای دقیق این اصل الهی، موجب از بین رفتن فقر و نداری در جامعه خواهد شد.

رییس ستاد احیای زکات کشور گفت: پرداخت زکات از سوی افرادی که مشمول آن هستند به این معناست که وی از جانب خداوند، زندگی افراد مستحق دریافت زکات را تامین می کند که اقدامی بسیار ارزشمند و خداپسندانه است.

جت الاسلام ˈسیدعیسی موسویˈ مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان لرستان نیزدر ادامه این همایش گفت: درمان بخل، رهایی از کیفر گناهان، قبولی نماز، داشتن نسل پاک و مظهر رحمانیت پروردگار قرار گرفتن همگی از برکات زکات هستند.

وی افزود: تقویت و تحکیم برادری، تعاون و نیکی و تقویت بنیه دینی مردم نیز از دیگر ارزش ها و برکات اجتماعی پرداخت زکات محسوب می شود.

وی، ضمن تاکید بر فرهنگ سازی برای توسعه و ترویج زکات در جامعه، اظهار کرد: توجه به مباحث نظری و اقناعی در آشنایی مردم با زکات و احیای این موضوع مهم در سطح جامعه بسیار ضروری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار