کد خبر: 607872
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی:
یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی هشدار داد: مصرف مواد نیروزا در میان جوانان در حال افزایش است و اگر روند مصرف مواد نیروزا به همین روال ادامه یابد در کمتر از چند سال آینده شاهد بروز بیماریهای بسیاری از سوی مصرف کنندگان مواد نیروزا خواهیم بود.
ناهید معمر
جوان آنلاین: یک کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی هشدار داد: مصرف مواد نیروزا در میان جوانان در حال افزایش است و اگر روند مصرف مواد نیروزا به همین روال ادامه یابد در کمتر از چند سال آینده شاهد بروز بیماریهای بسیاری از سوی مصرف کنندگان مواد نیروزا خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار جوان از کرمانشاه، "حسین پار" افزود: با اشاره به اینکه هیچ نظارتی بر فروش و عرضه این مواد نیرو زا نمی شود، گفت: در اغلب استانهای کشور کمابیش شاهد مراکز فروش و عرضه مواد نیروزا و مکمل های ورزشی هستیم در حالیکه نظارت خاصی بر عملکرد این مراکز نمی شود.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه ادامه داد: مصرف مکمل ها و مواد نیروزا شاید در کوتاه مدت سبب خوش اندام شدن و به نوعی رضایت خاطر مصرف کننده آن شود اما قطع به یقین در دراز مدت تبعات سوء بسیار نامطلوبی را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی، خاطرنشان کرد: عارضه های کبدی و کلیوی شاید از شایعترین بیماریهایی باشند که در آینده ای نه چندان دور مصرف کننده گان مواد نیروزا را تهدید می کند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه، همچنین به گرایش بانوان نیز به مصرف این موادنیروزا اشاره کرد و گفت: شاید تا چند سال پیش گاها خبرهایی از توزیع و فروش مواد روان گردان و حتی شیشه در آرایشگاه ها و باشگاه های بانوان برای کاهش چربی بدن و کاهش وزن آنها به گوش می رسید که بسیار هم اعتیادآور بودند اما اخیرا در باشگاه های ورزشی بانوان مواد نیروزایی همچون هورمونهای مردانه تستسترون و ... برای افزایش قدرت و تناسب اندام، مصرف می شود که اختلالات جنسی و روحی و روانی بسیاری در آینده برای این بانوان به بار خواهد آورد که شاید کمترین عارضه آنها علاوه بر مشکلات کبدی و کلیوی، ناباروری باشد.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی، خاطرنشان کرد: یک شعار معروف در ورزش وجود دارد که می گوید: «با ورزش 20 سال در سن 40 سالگی بمانید» اما مصرف مواد نیروزا شرایطی کاملا عکس این شعار را برای ورزشکار به بار می آورد و آنها به خاطر چند سال تناسب اندام داشتن، نیمه دوم زندگی خود را از دست خواهند داد.

انتهای پیام/م

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر