کد خبر: 607834
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ؛
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، هیروشیمای کوچک ایران (روستای بابا یادگار دالاهو از توابع کرمانشاه) را بهسازی می‌کند.
ناهید معمر
جوان آنلاین: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، هیروشیمای کوچک ایران (روستای بابا یادگار دالاهو از توابع کرمانشاه) را بهسازی می‌کند.
به گزارش خبرنگار جوان از کرمانشاه، بیست و پنج سال پیش در تیر ماه ۱۳۶۷ روستای بان‌زرده (بابا یادگار) از توابع شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه توسط ارتش اشغالگر رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شد و از آن روز این روستا، معروف به هیروشیمای کوچک ایران شد.

در اثر این واقعه هولناک ۲۴۵ نفر از اهالی این روستا به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر در معرض گازهای شیمیایی مصدوم شدند، حالا این روستا مورد توجه برنامه بهسازی بنیاد برکت قرار گرفته است. بنیاد برکت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاسیس شده و در زمینه‌های مختلف از جمله کارآفرینی و زیر بنایی، به محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور می‌پردازد.

معاون امور زیربنایی بنیاد برکت در خصوص این ‌که چه پروژه‌هایی در روستای بانزرده استان کرمانشاه انجام شده است، گفت: تکمیل طرح هادی روستای بانزرد‌ه، احداث سالن ورزشی چند منظوره، حسینیه، آسفالت جاده روستای بانزرده به طول ۳ کیلومتر، تکمیل دو استخر ذخیره آب برای اراضی باغبانی و خرید یک دستگاه آمبولانس از جمله طرح‌های بنیاد برکت در این روستاست.

شریف نیا ادامه داد: ساخت ساخت دو استخر ذخیره آب اراضی باغبانی و خرید یک دستگاه آمبولانس انجام شده و بقیه موارد در حال اجراست. وی افزود: مجموع اعتباری که برای این طرح‌ها تخصیص داده شده ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است که ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن توسط بنیاد برکت و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن توسط استانداری کرمانشاه تامین شده است.

شریف نیا خاطرنشان ساخت: تکمیل طرح هادی این روستا ۵۰۰۰ میلیون ریال، احداث سالن ورزشی چند منظوره ۷۰۰۰ میلیون ریال، احداث حسینیه ۱۵۰۰میلیون ریال، آسفالت جاده روستای بانزرده به طول ۳ کیلومتر ۱۵۰۰ میلیون ریال، تکمیل دو استخر ذخیره آب اراضی باغبانی ۱۰۰۰ میلیون ریال، خرید یک دستگاه آمبولانس ۷۰۰ میلیون ریال، اعتبار به خود اختصاص داده است. معاون امور زیربنایی بنیاد برکت گفت: مجموع پیشرفت فیزیکی کل پروژه بهسازی روستای بانزرده بابا یادگار تا پایان تیر ماه سال جاری ۴۴ درصد بوده است.
انتهای پیام/م
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار